Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ugyldig fravær

Anbefalte innlegg

Hei.

I dag morges, fortalte læreren min at alle som hadde noe som helst udokumentert fravær, ville få nedsatt. jeg har da 1 dag og 1 time udokumenter.

de sa at det var noen nye regler. har noen av dere hørt om det? er det bare noe de gjør for å skremme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig mye formaliteter som er feil her. Hvis du får nedsatt, skal du alltid varsles. Dersom lærer/skole vet om årsak til fravær, skal en normalt sett ikke bli nedsatt. Jeg har ei venninne som er kjempe flink på skolen, men som strever utrolig mye med angst og depresjoner. Derfor er hun bare på skolen på vurderingssituasjoner, men lite ellers. Jeg tror hun har 60 dager kanskje, men hun får ikke nedsatt i orden.

Uansett. Fraværet er viktig kun ved jobber av primitiv betydning. Når du søker opptak til universitet/høyskole, osv, teller ikke fraværet. Tviler på at en som 30 år, ferdigutdannet, blir spurt om fraværet på vgs. I min venninnes tilfelle, kan karakterene gjenspeile hvordan hun har taklet situasjonen på en god måte. En annen faktor er orden og oppførsel. Har en mye fravær, men likevel beste orden og oppførselskarakter, understreker dette at vedkommende har sine grunner..

Høres latterlig ut at du med så lite fravær får nedsatt. Læreren din virker lost, og tatt ut av 1800-tallet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...