Gå til innhold

nytt hovedkort, i pose og sekk!

JKJK

Anbefalte innlegg

Vurderer nytt hovedkort, men er litt kresen på specsene. Klarer ikke å finne noe kort som har det jeg er ute etter. Kan DU hjelpe meg?

Følgende problemstilling:

- Er Epox fan

- SKAL ha RAID kontroller innebygd (altså mulighet for 8 ide-enheter)

- SKAL ha serial ATA kontroller

- Bør helst være nforce2 chipset

kan godta KT600, men det har vel ikke støtte for dual channel DDR?

kan ikke se at det finnes epox kort som har nforce2 chipset og innebygd RAID for paralellt IDE grensesnitt....

men vil jeg merke noe vesentlig forskjell i praksis på dual og single channel DDR ? Hvis ikke kan det jo være ok med KT600??

-John-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lekte meg litt på komplett og kom fram til dette:

hw.jpg

...kanskje noe unødvendig med dual-pack hvis hovedkortet ikke støtter dual ddr channel ? (gjør det det??)

EDIT: Har nå funnet ut at jeg skal ha 768mb ram. Kan noen finne brikker for meg til dette på komplett.no ? billigst mulig, men ikke "ikke-merke-vare".

Lenke til kommentar

hm...

haddde det ikke vært for at jeg hater ASUS og at det ikke har søtte for 400buss (med tanke på senere oppgradering) så hadde jo dette vært DØNN!

skal ikke overklokke, og er mer opptatt av stabilitet enn hastighet egentlig, så KT600 chipsettet er vel ikke SÅ ille??

Lenke til kommentar

******... bestilte kt600kortet før jeg så denne posten.

Hvor får jeg kjøpt DFI korta da?

går for kt600'rn. som sagt, stabilitet og flexibilitet er vikigere enn ytelse for min del.

skulle egentlig kjøpe nare CPU, MEN det endte med 768mbddr, 400wpsu, xp2500+, og EPoX EP-8KRa2+ samt kjøler :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...