Gå til innhold

Hjelp jeg skulle slette bios og så.........

One_ar

Anbefalte innlegg

jeg skulle slette biosen, og flytta en sånn jumper over til 2og3, og tok den til bake igjen (mens maskina var av) , men da jeg starta maskina ville den fremdeles ikke starte (skjermen får ikke signal...) og så prøvde jeg å slette biosen et par ganger, men det virket ikke....og så gjorde jeg noe litt dumt, jeg flytta jumperen over i slette modus og starta maskina uten og sette den tilbake....og da jeg fikk stoppet maskina og satt den i rett plass og så startet maskina igjen virket det ikke

jeg har eit MSI k7n2 hoved kort.....

og der er det sånne lys som skal indikere feil og sånt...der står det at maskina tester onboard memory og viss lysa henger så er memoryen skadet eller borte, står det......HJELPPPPPP!!!!

går det ann å fikse noe sånt...???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JA, jeg fant ut det etterpå, (jeg leste i manualen, men tok det ikke helt med en gang....trodde jeg ikke skulle flytte den mens maskinen var på, men fllytte den når den var av og så starte....)

men er det noe jeg kan gjøre med det eller er det bare å dumpe hovedkortet...????

Lenke til kommentar

husk at du må la jumperen stå i litt mer enn et minutt i slett posisjonen. kan være at cmos brikken er bare delvis tilskrevet, slik at biosen ikke skjønner en dritt. ta ut stikk-kontakten, sett jumperen i slett posisjon, vent ca 2 min, og sett den tilbake. prøv å slå på maskinen. hvis det ikke virker prøver du å fjerne batteriet først, vente noen minutter, og sette det på plass, for så å slette cmos brikken igjen. husk at mens du sletter cmos brikken kan det være lurt å ta ut den 20 pins kontakten til hovedkortet fra psuen. hvis ingen av disse tipsene hjelper, er nok cmos brikken(eller biosen) ødelagt. ikke ta meg på ordet der, men jeg tviler på at noe annet kan være galt.

ps: hvis du er helt desperat så kan du prøve å bytte minne-brikker. kan være de har tatt kvelden...

lykke til med reparasjonen. det høres ut som du kan trenge det.....

Lenke til kommentar

jeg har nå testet desse tipsa, men det virket ikke......

men kan det vere at jeg må bytte batteri?

og hvordan kan jeg se om det ikke er mer jeg kan gjøre...så jeg ikke køper nytt sånn helt uten grunn, fordi det gamle var bare å fikse...???

Lenke til kommentar

jeg har også gjort det du beskriver for noen mnd siden, men løsningen på mitt problem er ganske merkelig.

Jeg skulle flashe CMOS, flyttet jumperen over til flash-posisjon, mens jeg hadde strøm på HK. Etter det ville ikke pc'en starte og jeg tenkte det verste.

Et par timer etter drev lillebroren min å rota med pc'en, det viste seg at han hadde satt jumperen på flash-posisjon og starta den.

Det merkelige var at nå starta den og alt funket perfekt.

Alle innstillinger blir lagret til CMOS og den får strøm.

Vet ikke helt om dette er å anbefale på din pc, men det funket for meg, mer eller mindre bevist :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...