G Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Jeg kan forstå frustrasjonen. Men, jo mer tett man bor jo mer lyder må man nesten klare å innfinne seg med. F.eks. kan man begynne forsiktig å lydisolere hus bedre. Eller bytte ut vinduer og dører ettersom man har råd og finner at de begynner å bli ganske så stygge (smaken er jo som baken). Dagens samfunn legger jo opp til at man omtrent skal jobbe seg ihjel, samt at man skal kjøre barna sine hit og dit. Når jeg var yngre så måtte man fint finne seg i å sykle i all slags vær om man ønsket å komme seg noen spesielle steder i nærmiljøet. I dag skal jo barn helst kjøres 500 meter til 3 km Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Det blir litt som hun dama i nabolaget vårt som klagde året rundt over barnelyder og gressklipping for noen år siden. Hun fikk beskjed om å finne seg et annet sted å bo, man bosetter seg ikke midt i et villastrøk med mange barnefamilier og forventer komplett stillhet fra alle naboer. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Jeg kan forstå frustrasjonen. Men, jo mer tett man bor jo mer lyder må man nesten klare å innfinne seg med. F.eks. kan man begynne forsiktig å lydisolere hus bedre. Eller bytte ut vinduer og dører ettersom man har råd og finner at de begynner å bli ganske så stygge (smaken er jo som baken). Dagens samfunn legger jo opp til at man omtrent skal jobbe seg ihjel, samt at man skal kjøre barna sine hit og dit. Når jeg var yngre så måtte man fint finne seg i å sykle i all slags vær om man ønsket å komme seg noen spesielle steder i nærmiljøet. I dag skal jo barn helst kjøres 500 meter til 3 km Og man må også innfinne seg med å ta mere hensyn til andre når man bor tett, det er ikke sånn at de som er lydvare skal måtte bestemme alt, men det er grovt overforenklende med "bor du i by må du tåle bråk" også, hvorfor? Det er ingen automatikk i at du må tåle masse bråk fordi man bor i en by. AtW Lenke til kommentar
Trusselvurdering Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Er det nødvendig å klippe gresset på andre dager enn mandag og onsdag mellom 17-19? Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 (endret) Å starte opp en normal gressklipper eller bruke en høytrykkspyler, på en søndag, ser jeg ikke på som noe stort problem her jeg bor. Kantklippere, vinkelslipere, motorsager og hamring hører derimot hverdagene til. Endret 11. juni 2014 av Bensinkanne Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Jeg synes egentlig du burde flytte ut av sentrale strøk hvis du ikke tåler litt støy. Kan man ikke like gjerne argumentere med at man burde flytte ut av sentrale strøk om man ikke klarer å ta hensyn? AtW Naturligvis kan man det, men jeg er derimot ikke enig. Litt støy bør man tåle når man bor sentralt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Jeg synes egentlig du burde flytte ut av sentrale strøk hvis du ikke tåler litt støy. Kan man ikke like gjerne argumentere med at man burde flytte ut av sentrale strøk om man ikke klarer å ta hensyn? AtW Naturligvis kan man det, men jeg er derimot ikke enig. Litt støy bør man tåle når man bor sentralt. Det er veldig få som ikke tåler "litt støy" AtW Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Er det nødvendig å klippe gresset på andre dager enn mandag og onsdag mellom 17-19? Hvorfor kan man ikke heller fjerne hele hagedritten og legge svart asfalt? Da er man kvitt jobben med klipping og alt bråket. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 (endret) Yes! Svart asfalt og tysk industrial-techno over hele fjøla! Endret 11. juni 2014 av Bytex 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Er det nødvendig å klippe gresset på andre dager enn mandag og onsdag mellom 17-19? Muligens for enkelte i samfunnet. Men, om du overfører det til alt som er støyende så blir man temmelig begrenset i hva man kan gjøre, har dere tenkt på det? La oss si at du pusser opp og har en 6 - 18 jobb eller noe sånt. Du har lyst å bli ferdig med det. Da vil naboene enten få oppleve den samme støyen spredd utover en lengre periode, eller så blir man ferdig med prosjektet noe hurtigere. Pest eller kolera? Lenke til kommentar
G Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Er det nødvendig å klippe gresset på andre dager enn mandag og onsdag mellom 17-19? Hvorfor kan man ikke heller fjerne hele hagedritten og legge svart asfalt? Da er man kvitt jobben med klipping og alt bråket. Noen gjør jo da vitterlig også det tiltaket har jeg sett. Men, det er gjerne på hageflekker som ellers lar seg utnytte dårlig med hensyn på beliggenheten på tomta og det den grenser i mot. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Yes! Svart asfalt og tysk industrial-techno over hele fjøla! Hva er bedre en svart asfalt? Da slipper vi de hælvetes plenene. Mulig det gjør at folk også holder seg mer innendørs på sommeren. Ikke like koselig og kose seg foran svart asfalt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Nei det lukter gjerne tjære og skoene smelter når det er varmt. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Personer som bor i utkantstrøk er faktisk like mye plaget av støy som personer i bymessig strøk. Så "flytt et annet sted" blir helt feil. I utkantstrøk ligger husene ofte nær veier og gårder med traktorer. Det går ikke an å sammenligne gressklipperstøy med annen støy, som f.eks. en høytrykksspyler. Det vil alltid være endel støy, men noen typer støy er veldig støyete, og samtidig veldig unødvendige. Gresklipping på søndag og soldager er av typen veldig støyende og veldig unødvendig. Gresset kan klippes like godt om det er overskyet, og til og med når det duskregner. Har man så dårlig tid at den eneste tiden man har ledig er på søndag kunne man kjøpt seg en automatisk elektrisk gressklipper. Det kan da ikke være noe gøy å bruke den eneste fritiden man har på å klippe gress mens andre soler seg, heller. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Jeg syns heller en av hverdagene, altså man-tor burde være stilledag, i helga er folk flest hjemme og har overskudd til å ta tak å gjøre arbeid og vedlikehold på eiendommen sin. Om Tirsdag f.eks hadde vært hviledag hadde det vært helt greit, da er det bare et par timer etter jobb man må unnlate å bråke for at hele dagen skal bli stille. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 (endret) Noen synes faktisk det er avslappende å kjøre rundt med gressklipper også. Jeg så det aldri som et "ork" og "stress", mere som en trivelig greie når jeg bodde på bygda med en svær plen rundt hele huset. Kjørte rundt et par timer en lørdag formiddag. Vi hadde sånn "traktor"-klipper med fire hjul og sete på. Rett over fjorden var det en eldre kar som klippa gress hver eneste dag på sommeren. Han var pensjonist og hadde ikke naboer rett ved siden av, så det var vel grei tidtrøyte for han. Endret 11. juni 2014 av Bytex Lenke til kommentar
G Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 (endret) Jeg syns heller en av hverdagene, altså man-tor burde være stilledag, i helga er folk flest hjemme og har overskudd til å ta tak å gjøre arbeid og vedlikehold på eiendommen sin. Om Tirsdag f.eks hadde vært hviledag hadde det vært helt greit, da er det bare et par timer etter jobb man må unnlate å bråke for at hele dagen skal bli stille. Hva med meg stakkar som har alle hverdagene fulle av barnehagestøy rett over tomtegrensa? For ikke å snakke om de stakkars barna som ikke vet annet enn at å skrike som en stukket gris er noe annet enn gøy. De ansatte kan heldigvis utstyres med ørepropper etter eget forgodt-befinnende. Men det kan ikke barna nødvendigvis komme på, og foreldrene har nok bekymringer å passe på i sin hverdag til å ta opp problemet. Men, jeg må jo leve med dette hver ukedag, dersom jeg er hjemme innimellom selvfølgelig. Og hva med naboen som jobber nattskift og har disse jævlige stukne grisene liggende rett inntil sitt soveromsvindu? Eller kompisen min som bor i høyblokk, hvor folk ikke innretter seg etter husordningsreglene en gang. Han må pumpe seg full av antidepressiva for å få hverdagen og jobb til å gå rundt. Og lever i konstant angst, og om noen begynner å bore i betongkonstruksjonen noen etasjer vekk, så øker pulsen hans umiddelbart. Så ille har det blitt. Så jeg forstår problemstillingen fullt ut jeg. Det er bare det at man ikke kan unngå absolutt all støy. Kompisen min synes skjærene er noe herk, de har også gått ham på nervene pga. alt det andre støyproblematikken. Det er hakket før han blir en vandalist og dyremishandler og går til anskaffelse av luftgevær og tar ned skjære for skjære Endret 11. juni 2014 av G Lenke til kommentar
PongPing Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Selvfølgelig må det være lov til å klippe plenen på søndager!! Hvorfor skal det være forbudt på søndag?? Hvorfor ikke Lørdag eller mandag?? Idiotisk! 1 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Her hvor jeg bor er det generelt lite støy men selvfølgelig mest støy de gangene du sitter ute og griller med gjester eller prøver og slappe av i solen på en søndag. Har sagt ifra og sabotert litt rundt omkring så har begynt og bli roligere i helgene rundt her nå Lenke til kommentar
G Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 (endret) Jo det er greit å ha lov å si i fra. Men, så er det også sykt mange ting folk er opptatt av. F.eks. naboen min kom og sa direkte til meg at jeg måtte slutte å la hunden vår få tisse på hekken hans, selv om det er på den siden som viser ut mot offentlig vei. Han sa at hekken kan dø. Og jeg har innrettet meg selvfølgelig. Og jeg forstår at deler av hekken kan visne og det der. Men så ser plenmatten hans også ut som en golfbane, og hekken hans ser ut som et engelsk parkanlegg. Så noen er ekstra opphengt i ting som andre ikke bryr seg døyten om. Jeg synes selvfølgelig han overdriver og er en dust. Men, nabo er nabo. Og litt gjensidig respekt er en grei holdning. Så nå lar jeg hunden min tisse på alle andre naboers hekker, unntatt hans. Endret 12. juni 2014 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå