TheDoctor Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Halloen godtfolk! Igjen finner jeg mer her for å søke gode (og dårlige) råd fra den store forumverden, og denne gangen gjelder det nettleverandør på fiber. Jeg har i lang tid nå hatt dsl, men vi har nå mulighet til å koble oss opp på Fiber. Det er et åpent nett, der vi kan velge mellom tre leverandører. Som nevnt i tittelen er det DataGuard, HomeNet og Bahnhof. Jeg har ikke noe som helst forhold til noen av disse leverandørene, og har så vidt hørt om den ene av de (HomeNet). Tenkte å høre om dere har noen erfaring med disse leverandørene? Tenker kundeservice, kvalitet, spesielle betingelser osv? Alt info motas med takk Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Du må være heldig, men har desverre lite erfaringer, kunne gjerne ønske ha dine muligheter. Men ut i fra sidene dems, virker det ut som http://www.bahnhof.no/index kommer med veldig bra tilbud så jeg ville nok prøvd de først om ingen andre hadde erfaringer, er litt usikker på om de er seperat ISP eller kun leier fra andre f.eks Hafslund eller infiber. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Om Bahnhof Bahnhof er en europeisk internettleverandør med tilstedeværelse i Sverige, Norge og Portugal. Selskapet ble startet i 1994 og var da Sveriges første uavhengige ISP (Internet Service Provider). Bahnhof tilbyr internett- og telefonitjenester til bedrifter og privatpersoner i storbyområder og i leilighetskomplekser i Norden – Bahnhof er i dag markedsledende på dette området. Til bedrifter tilbyr Bahnhof tjenester som hosting og co-location. Bahnhof er børsnotert på det svenske Aktietorget. Konsernselskapet Bahnhof AS i Norge leverer bredbånd og kommunikasjonstjenester til privatpersoner i Norge Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Det er et åpent nett, der vi kan velge mellom tre leverandører. Ble litt nysgjerrig. Kan jeg få spørre om hvor dette er? Jeg har ingen egen erfaring med disse leverandørene, men...: Noen av brukerene her har erfaring med HomeNet som ADSL-kunder og der er det mye klaging på dårlig kundservice... DataGuard skal være en bra leverandør til bedriftsmarkedet, men aner ingenting om hvordan de er mot privatmarkedet. Bahnhof har godt rykte i Sverige og er ganske store der, men jeg ante ikke at de holdt på i Norge... Lenke til kommentar
TheDoctor Skrevet 11. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2014 (endret) Takk Lindsay, men sier meg jo lite om kundeservice o.l Mr D, her ser linken til det fiber vi skal få her hos oss http://www.opennet.no/ Endret 11. juni 2014 av TheDoctor Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Det så spennende ut! De er foreløpig små og med få kunder, men håper virkelig at dette går bra og de får bygd ut nettet. Eneste minuset er (etter min mening) for dårlig TV-tilbud. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Kundeservice må en nesten få erfaringer med Kan være opennet som leverer http://www.opennet.no/serviceguide/service.php?id=1379 Lenke til kommentar
TheDoctor Skrevet 11. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2014 Ja derfor jeg lurte på om noen hadde erfaring. Den linja til HomeNet der skal ingen klage på, DataGuard har også en 50/50 til 279,- Meeen så må jo fruen i huset også overtales Lenke til kommentar
covah Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Hadde DataGuard på SHDSL i "gamledager" (dvs. 10-12 år siden). Supporten deres (de få gangene jeg hadde behov for å kontakte de) var veldig god. Om det fortsatt er sånn i dag, aner jeg ikke. Lenke til kommentar
bjellsau Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Flere erfaringer med disse leverandørene? Hvem hadde dere tatt sjansen på og valgt om dere var i samme situasjon? Ulempen med opennet, er som tidligere nevnt tv-tilbudet. Alt de har å tilby er Viasat, uten opptaksmuligheter på dekoder Tilbake til steinalderen!! Har du bestemt deg for hvem du går for TheDoctor? Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Noen flere her som har Bahnhof ? Virker som hastigheten halveres i prime time. Noen som har testet HomeNet eller Dataguard med opennet ? Lenke til kommentar
kasper33 Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Noen flere her som har Bahnhof ? Virker som hastigheten halveres i prime time. Noen som har testet HomeNet eller Dataguard med opennet ? Har selv DataGuard for øyeblikket med hastigheten 400/100 og er veldig fornøyd med dette produktet. Oppfølging og kvalitet på produkt er veldig bra. Når jeg bestilte produktet hos DataGuard hadde jeg problemer med å koble meg til, men dette ordnet de for meg med en gang jeg tok kontakt. Support var vennlig og hjelpsom. Anbefaler DataGuard på det sterkeste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå