fortytwo Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 La oss si at jeg skulle komme til å sette opp et RAID 0+1 array med 4 Seagate 7200.7 160 Gig SATA disker på en SI 3114 kontroller på et eller annet hovedkort, la oss si et Intel 875 kort. Så kjøpte jeg meg en helt ny maskin, med et helt annet hovedkort for socket 754, med den samme kontrolleren SI 3114 og ønsket å rett og slett flytte over de fire diskene og la RAID volumet bli gjenkjent av den nye kontrolleren. Er dette mulig? Eller må man sikkerhetskopiere 4-disk volumet, sette opp et nytt volum på den nye kontrolleren, og kopiere tilbake alt? På forhånd takk Øystein Hole Lenke til kommentar
Mixture Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Er bare og flytte diskene over det..Infoen ligger på diskene og ikke på kontrolleren..Jeg har sjøl flytta mine raid disker over på andre maskiner og flere ganger over på andre raid kontrollere av andre fabrikanter... Det går helt fint.. Men om du vill vere helt sikker og har mulighet for og ta backup så gjør gjerne det..Det skader jo ikke.. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Er bare og flytte diskene over det..Infoen ligger på diskene og ikke på kontrolleren..Jeg har sjøl flytta mine raid disker over på andre maskiner og flere ganger over på andre raid kontrollere av andre fabrikanter...Det går helt fint.. Men om du vill vere helt sikker og har mulighet for og ta backup så gjør gjerne det..Det skader jo ikke.. Ikke vær for sikker på det. Det er absolutt ikke alle hovedkort som støtter dette. Mitt, bla Lenke til kommentar
Mixture Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Kontrolleren henter raid infoen fra diskene..Gå inn i kontroller biosen og trykk på restore raid eller hva det står på kontrolleren din.. Jeg har flytta mine raid disker mellom flere kontrollere.. Har flytta 2 disker som opprineligt sto på en highpoint kontroller over på ett msi hovedkort for så og flytte det over på ett aopen kort så over på ett asus kort..Funker fint enda og har enda ikke formatert de 2 diskene.. Har og 4 wd 120 giga disker som opprineligt sto på et advansys kort over på en highpoint kontroller,kjører fint enda de nå på andre året. Men om du kjører os på raid er det verre og flytte det over,det kan gå men da er du heldig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå