Gå til innhold

Erfaring med Speed Boster (Nikon + m4/3)

Anbefalte innlegg

Jeg har to kamerasystemer (Nikon D800 og Olympus OM-D E-M1). Siden jeg har flere objektiver til Nikon (Zoom og fast), så lurer jeg på om Speed Booster kunne vært en ide.

Men jeg er skeptisk til om denne er brukbar i praksis (spesielt med tanke på autofokus). Er det noen som har erfaring med denne? (synes den er for dyr til å bare være et kjekt å ha-leketøy). Spesielt interessant er jo å bruke denne sammen med telene mine, men da må autofokusen fungere tilfredsstillende.

Objektivene jeg har er Nikon 12-24 f/2.8, 24-70 f/2.8, 70-200 f/2.8, 80-400 f4.5-5.6, 24 f/1.4, 85 f/1.4, 50 f/1.4 og Sigma 35 f/1.4

Er det noen som har prøvd Speed Boster på noen av disse objektivene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke autofokus fra Nikon-fatning - de har ikke reverse engineeret Nikon F-fatningen.

Man får (langsom og krøkkete) autofokus fra Canon-fatning.

Dette er ikke et verktøy med kjapp autofokus for kjapp sports- eller dyrefotografi - det er først og fremst ekstra god bildekvalitet og lysstyrke ved manuell fokus.

Lenke til kommentar

Takk for svaret Trond.

Jeg har nå sendt mail til fotovideo for å be dem fjerne denne villedende beskrivelsen til produktet (Nikon-MFT):

"Vær oppmerksom på at autfokus fungerer svært langsomt eller ikke i det hele tatt, avhengig av objektiv du setter på."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...