Boeing Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Jeg har to kamerasystemer (Nikon D800 og Olympus OM-D E-M1). Siden jeg har flere objektiver til Nikon (Zoom og fast), så lurer jeg på om Speed Booster kunne vært en ide. Men jeg er skeptisk til om denne er brukbar i praksis (spesielt med tanke på autofokus). Er det noen som har erfaring med denne? (synes den er for dyr til å bare være et kjekt å ha-leketøy). Spesielt interessant er jo å bruke denne sammen med telene mine, men da må autofokusen fungere tilfredsstillende. Objektivene jeg har er Nikon 12-24 f/2.8, 24-70 f/2.8, 70-200 f/2.8, 80-400 f4.5-5.6, 24 f/1.4, 85 f/1.4, 50 f/1.4 og Sigma 35 f/1.4 Er det noen som har prøvd Speed Boster på noen av disse objektivene? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Du får ikke autofokus fra Nikon-fatning - de har ikke reverse engineeret Nikon F-fatningen. Man får (langsom og krøkkete) autofokus fra Canon-fatning. Dette er ikke et verktøy med kjapp autofokus for kjapp sports- eller dyrefotografi - det er først og fremst ekstra god bildekvalitet og lysstyrke ved manuell fokus. Lenke til kommentar
Boeing Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 Takk for svaret Trond. Jeg har nå sendt mail til fotovideo for å be dem fjerne denne villedende beskrivelsen til produktet (Nikon-MFT): "Vær oppmerksom på at autfokus fungerer svært langsomt eller ikke i det hele tatt, avhengig av objektiv du setter på." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå