baristanord Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Hei, jeg har Matte muntlig eksamen i morgen og sliter med å finne ting som passer til temaet mitt som er Byen min. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
Shopaholic Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 (endret) Hei, jeg har Matte muntlig eksamen i morgen og sliter med å finne ting som passer til temaet mitt som er Byen min. Kan noen hjelpe meg? Er du i 10.klasse. Er det ikke slik at man da kan ha en slags historie der man møter ulike problemstillinger som man løser vha. matte ? Endret 11. juni 2014 av Shopaholic Lenke til kommentar
baristanord Skrevet 11. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2014 Hei, jeg har Matte muntlig eksamen i morgen og sliter med å finne ting som passer til temaet mitt som er Byen min. Kan noen hjelpe meg? Er du i 10.klasse. Er det ikke slik at man da kan ha en slags historie der man møter ulike problemstillinger som man løser vha. matte ? Ja, må lage en historie til oppgaven Lenke til kommentar
Shopaholic Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 (endret) Hei, jeg har Matte muntlig eksamen i morgen og sliter med å finne ting som passer til temaet mitt som er Byen min. Kan noen hjelpe meg? Er du i 10.klasse. Er det ikke slik at man da kan ha en slags historie der man møter ulike problemstillinger som man løser vha. matte ? Ja, må lage en historie til oppgaven Kan du ikke bare da lage en random historie at du vandrer på tur i byen din (eller at du besøker attraksjoner i byen din, eller noe). Så møter du på ulike matematiske problemer? Lykke til forresten ! Endret 11. juni 2014 av Shopaholic Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Kanskje du finner inspirasjon her: http://www.wolframalpha.com/input/?i=Halden Bytt ut "Halden" med din egen by. Det er sikkert en grei historie med litt reise (tid, strekning, fart), kjøp / salg (prosentregning) og noe geometri (volum, areal, trigonometri?). Lenke til kommentar
baristanord Skrevet 11. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2014 Er det noen som vet hva historien kan handle om? Byen min er bodø Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Det er nok ikke spesielt viktig akkurat hva historien er, eller hvor god den er som historie. Målet med eksamen er at du skal vise hva du kan i matematikk. Prøv å se igjennom boka og plukk ut viktige deler av pensum, se deretter om du kan finne noen virkelige problemstillinger der pensum kan vises frem. Lenke til kommentar
Simorinho Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Kan være noe så lett som at du drar til din lokale svømmehall og regner areal av basseng, pris på mat osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå