Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matte Muntlig, byen min

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har Matte muntlig eksamen i morgen og sliter med å finne ting som passer til temaet mitt som er Byen min. Kan noen hjelpe meg?

Er du i 10.klasse. Er det ikke slik at man da kan ha en slags historie der man møter ulike problemstillinger som man løser vha. matte ?

Endret av Shopaholic
Lenke til kommentar

Hei, jeg har Matte muntlig eksamen i morgen og sliter med å finne ting som passer til temaet mitt som er Byen min. Kan noen hjelpe meg?

Er du i 10.klasse. Er det ikke slik at man da kan ha en slags historie der man møter ulike problemstillinger som man løser vha. matte ?

Ja, må lage en historie til oppgaven

Lenke til kommentar

Ja, må lage en historie til oppgaven

Kan du ikke bare da lage en random historie at du vandrer på tur i byen din (eller at du besøker attraksjoner i byen din, eller noe). Så møter du på ulike matematiske problemer?

Lykke til forresten ! :w00t:

Endret av Shopaholic
Lenke til kommentar

Det er nok ikke spesielt viktig akkurat hva historien er, eller hvor god den er som historie. Målet med eksamen er at du skal vise hva du kan i matematikk. Prøv å se igjennom boka og plukk ut viktige deler av pensum, se deretter om du kan finne noen virkelige problemstillinger der pensum kan vises frem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...