aiuL Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Fikk i dag øynene nær revet ut idet jeg fikk tips om at Half-life 2 var blitt testet av Dagbladet.no . Var i starten usikker på om kilden var seriøs. Men jeg slo fort øynene opp da jeg fikk se at dette i aller høyeste grad var sant. Her ligger Dagbladets artikkel. Jeg reagerte med vantro og ble rett og slett forbannet da jeg så dette. Trodde Dagbladet.no var en seriøs nettside, men så feil kan man åpenbart ta. Det virker jo med denne artikkelen som at Dagbladet.no støtter nedlastning av stjålne betaer og jeg mener de setter et riv ruskende galt eksempel på hva man skal gjøre med slike saker. Jeg vil gå så langt som å kalle det skandaløst fra deres side. Vil også legge til en takk for at Gamer.no viser sin seriøsitet og sunne fornuft når de ikke lar seg friste til å publisere tester av stjålne betaer. Der viser igjen at dere er Norges beste spillside! Stå på! Hva mener dere ? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jaja, blir vel å sende en mail til [email protected] om at db har lagt ut dette. Innrømme jo at de har en ulovlig versjon :o Lenke til kommentar
TST Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jaja, blir vel å sende en mail til [email protected] om at db har lagt ut dette. Innrømme jo at de har en ulovlig versjon :o Det er [email protected] du skal bruke. Forøvrig vil jeg påpeke at diskusjon rundt Half-Life 2 tas i en av trådene nevnt her: http://forum.gamer.no/viewtopic.php?t=156752 - Denne tråden er forbeholdt meninger rundt Dagbladets artikkel. Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Skandaløst av Dagbladet mener jeg. Har sendt mail og spurt om hvilke kriterier de legger til grunn for å publisere en sånn artikkel uten og få svar enda. FY Dagbladet Lenke til kommentar
n0th1ng Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 tja, Dagbladet var vel det siste stedet jeg ville gjette jeg kunne lese om HL2 betaen, men detta var jo bare en review SLAPP AV littegranne da... det er umulig å stoppe lekkasjen når den har kommet på nettet... de kan lukke alle warez sider på hele planeten, men det vil alltid være noen som vil ha betaen... Personlig støtter jeg ikke hackeren som la ut denne betaen pga hans forstyrrelser må Valve omprogrammere masse av Source koden(den ble også delvis leaket) og lage nytt CD-key system så den ikke blir misbrukt... dermed blir spillet utsatt til 2004 , men å sperre kjeften til alle som nevner half-life 2 hjelper ingenting,om vi ikke snakker om det her så vil de høre det fra noen andre. Peace Out 8) Lenke til kommentar
aiuL Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Men Dagbladet.no er jo en svært kjent side som bør vite hva som er lovlig og ikke! Er jo en markant forskjell her da. Og de snakker ikke bare om det, de har testet en ulovlig versjon av det og snakker om den! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 tja, Dagbladet var vel det siste stedet jeg ville gjette jeg kunne lese om HL2 betaen, men detta var jo bare en review SLAPP AV littegranne da... det er umulig å stoppe lekkasjen når den har kommet på nettet... de kan lukke alle warez sider på hele planeten, men det vil alltid være noen som vil ha betaen... Personlig støtter jeg ikke hackeren som la ut denne betaen pga hans forstyrrelser må Valve omprogrammere masse av Source koden(den ble også delvis leaket) og lage nytt CD-key system så den ikke blir misbrukt... dermed blir spillet utsatt til 2004 , men å sperre kjeften til alle som nevner half-life 2 hjelper ingenting,om vi ikke snakker om det her så vil de høre det fra noen andre. Peace Out 8) dette har vel ingenting med å stoppe warez lekkasjer osv ? dette har vel ingenting med at noen alltid vil ha beta versjonen ? dette går ut på at en av norges største aviser laster ned en ulovlig versjon og publiserer en foreløpig anmeldelse av spillet.. en foreløpig anmeldelse av en ulovlig beta, anskaffet på ulovlig vis... du ser vel problemet ? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 kan vel konkludere med at dagbladet var tidligere ute enn gamer.no med en test av spillet!! Skjerpings gamer!! He he he he Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Hva mener dere ? Jeg mener at akkuratt naa leser jeg artikkelen for linken som du postet. Takk for tipset og fin tur videre med hoey moral paa tanken. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jaja. Hadde tenkt å legge ut omtale selv, men liten vits i det nå siden Dagbladet var først ute. Jeg syns det var tøft gjordt av Dagbladet. Hadde ikke de gjordt det, så hadde noen andre gjordt det. De gjemmer seg vel bak pressefriheten sin. Gorbag: Fint du ikke liker warez og tar avstand fra slikt, men for all del, ikke tving dine meninger ned over ørene på andre er du snill. Lenke til kommentar
TST Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Gorbag: Fint du ikke liker warez og tar avstand fra slikt, men for all del, ikke tving dine meninger ned over ørene på andre er du snill. Han har like mye rett til å si sin mening som alle andre her på forumet. Slik holdning vil vi ikke ha noe av. Hold deg til temaet og ikke gå personlig. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 "...etter å ha lekt meg med den spillbare versjonen som har sirkulert på nettet i noen dager nå." damn, hvor useriøs går det ann å bli? sier til og med hvor stor den nedlastede versjonen er også. jaja, 'andmeldelsen' fikk meg nu til å ønske meg spillet mer enn før Lenke til kommentar
yec1n Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Dummeste anmeldelsen jeg har lest :o Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Dette er jo ganske så fantastisk drøyt! Her har profitt gått foran etikk, som det jo så ofte gjør. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Håper så mange som mulig gjør som meg og forklarer denne inkompetente dusten (yess, overdrivelsens makt er med meg) hvordan vi lovlydige nordmenn (og gamere) ser på denne typen journalistikk. Måtte Dagbladet fra denne dag befinne seg (enda lenger inn) under useriøsitetens tegn. Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Håper så mange som mulig gjør som meg og forklarer denne inkompetente dusten (yess, overdrivelsens makt er med meg) hvordan vi lovlydige nordmenn (og gamere) ser på denne typen journalistikk. Måtte Dagbladet fra denne dag befinne seg (enda lenger inn) under useriøsitetens tegn. Antar at noen har sendt en heads-up til Valve om dette. Moro om Dagbladet får Vivendi på nakken.. :-) Lenke til kommentar
lubb Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Er det noen spoilers i den artikkelen, vist ikke kunne jeg ha tenkt meg å lese den. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Altså, for å si det slikt.. Jeg må innrømme at jeg laster ned spill ulovlig hvis det ikke er verdt å kjøpe / kommet på warezmarkedet først. Jeg downloader spillene til eget bruk. Multiplayer spill som er verdt 400-500kr betaler jeg mer en gjerne for, MEN dette Dagbladet pulled-off i dag er en skandale. Som redaktør hadde jeg aldri godtatt at noe slikt ble gitt ut. For det første er det en ganske rough-utviklet beta. For det andre, det er ulovlig på sitt høyeste, ihvertfall siden det er DAGBLADET.no vi snakker om her. Om Megagames.com omtaler det, driter jeg personlig i, de er en cracka kilde allerede. Gud å gud, håper noen setter disse folka på plass. Måten han omtaler spillet på er jo morsomt. Seriøst, hadde han vært journalist på Gamer.no hadde jeg aldri besøkt siden igjen. Spillet er så hardt bugga og de screensene han har der er fra to av de fem-seks eneste ganske spillbare baner. Selv hvor spillbare de er er det så mye feil at det minner meg om gode gamle Doom3 Alpha leak tiden. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Håper så mange som mulig gjør som meg og forklarer denne inkompetente dusten (yess, overdrivelsens makt er med meg) hvordan vi lovlydige nordmenn (og gamere) ser på denne typen journalistikk. Måtte Dagbladet fra denne dag befinne seg (enda lenger inn) under useriøsitetens tegn. Antar at noen har sendt en heads-up til Valve om dette. Moro om Dagbladet får Vivendi på nakken.. :-) Ja, var noe slikt jeg tenkte meg...:-) Synes det hadde vært koselig, jeg...:-) Dette er jo helt sprøtt... Kameraten min fortalte meg tidligere idag at de hadde stjålet et bilde fra ham (han er fotograf i Fredriksstad Blad), og det sier jo litt om hva de surrer med, men dette er virkelig GROVT. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 edit: ombestemte meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg