Gå til innhold

ATI Radeon 9600 XT Review

Robin B

Anbefalte innlegg

http://www.beyond3d.com/reviews/ati/rv360/

Leser nå. :)

We saw with the 9600 PRO that these little 130nm cores have the potential for some good overclocking rates as well, and the addition of the low-k process this should be further heightened. The board we were using managed about 600MHz without issues and even then the heatsink still seemed fairly cool. Its unlikely that ATI will sanction overclocking rates anywhere this high with OVERDRIVE, but it will be interesting to see what speeds and temperatures they settle on with the next Catalyst release.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var ikke så veldig bra.. var litt skuffa..

Jeg var ikke skuffa, fordi jeg visste at minnehastigheten

kom til å forbli den samme. Dessverre, for å si det sånn.

Men at man sannsynligvis kan klokke kjernen fra 500 til 600

MHz på luftkjøling er jo lite rått da! Og klokke minnet bittelitt,

så får du fort et ganske så rått mellomklassekort!

Lenke til kommentar

vil si at fireblade er et bedre kjøp nesten, angrer ikke på at jeg kjøpte det. Kjører 500/350, og har enda ikke presset det. Rammen på XT er ikke laget for mere en 300mhz, men de klokket den 30mhz høyere. Rammen på fireblade er laget til å tåle 350mhz, kan sikkert klokke den litt høyere. Men en ting er sikkert, jeg angrer på at jeg selte mitt gamle gode 9500pro :cry:

Lenke til kommentar

Hvem var det som påsto at dette skulle være det første mellomklassekortet som slår 9700 Pro jevnt over? Tipper vedkommende har gjemt seg godt nå, 9600XT lever jo slettes ikke opp til det.

Men jeg er forsåvidt fornøyd. Ytelsen er helt ok. (bedre enn 9600 pro, av og til bedre/dårligere enn 9500 pro) Overklokkings-driverne er helt greie.

Og ikke minst det banker Geforce FX 5600 Ultra. Særlig i DX9 og shader-testene. Det ser ut som Nvidia sliter stort i både battlefield og HalfLife2, to av de mest populære grafikk-krevende spillende for tida.

Jeg er også veldig fornøyd med en ting som nesten utelates i testene: Varme og strømforbruk. Det virker veldig kjølig til tross for minimal kjøler. Det bruker også så lite strøm at AGP porten fint klarer å levere all strømmen som trengs. Man slipper altså å bruke en egen strømkabel til kortet. Dette virker som et kort som kan passe bra i kabinetter der kjølingen er minimal. F.eks i mini-PC'er.

Lenke til kommentar

np, stussa litt på det da jeg skulle montere det hos en kompis. Rart, ikkeno ekstra strøm, trodede alle nye hadde det? Hovedkortet brukte heller ikke ekstra 12volt. Skal jo kjøre xp2500+, fatter ingenting, kan jo ikke være mulig å klokke heftig med det. Husker ikke hva det hovedkortet heter, me ner nforce 2. Klødde meg lenge i hodet når jeg ikke fant kontakta, både hovedkort og skjermkort, lurte på om jeg var blitt blind elns

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...