Jonas Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Hei Jeg skal bygge en bitte liten lan-pc, men lurer på litt! Finns det ikke mini-itx hovedkort med socket? Har noen noe forslag til deler? skal være minst 60gb hardisk, grafikk som funker til litt spill som c&c, cs, cscz og masse småspill, 100mbps-nettverkskort, og lyd som funker. Hvordan ram bør jeg gå for? 1024 eller 512? Hvordan hastighet på den er passe? Og en ting til, jeg har tilsammen 6000kr til dette! Edit: skal ikke overklokke, men den må være kraftig! Lenke til kommentar
LoS Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Er ikke mini-itx via kort? Da må du nøye deg med ca. 1,4ghz og en ramport, trenger vel ikke stor mer enn 512MB. og utrolig dårlig skjermkort. Snakker du om mini-atx så har du en sjanse. Der kan du få nesten like gode pc'r som vanlig atx formatet. Tviler sterk på at mini-itx er noe annet enn, mediaboks eller htpc, eller lydløs stue pc for de som ikke gjør annet enn å betale regninger og surfe litt osv.. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 skal ikke ha skjermkort i hovedkortet... noen som vet om et bra skjermkort som er fysisk lavt? funker dette skjermkortet? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Mini ITX har ikke AGP-port, så i så fall må du gå for et PCI-skjermkort. Minnet tror jeg er normalt DDR266. Forøvrig så tviler jeg sterkt på at du vil få noe glede av C&C med en slik PC, dette er IKKE et system for spilling. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Kjøp deg heller en shuttle.. Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Kjøp deg heller en shuttle.. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Men er det ikke mini-itx kort i shuttle? Lenke til kommentar
electr0nique Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Nope, mini-ATX Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 ok, da blir det litt andre boller her... går det ann å kjøpe mini-atx løst eller må jeg kjøpe et helt shuttle? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Nope, mini-ATX Er du sikker på det? Er ganske sikker på at Shuttle X-PC-systemene bruker spesiallagede kort som ikke er formmessig kompatibelt med andre ATX-standarder. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 ok, da blir det litt andre boller her... går det ann å kjøpe mini-atx løst eller må jeg kjøpe et helt shuttle? Som jeg nevnte i forrige post: Er ganske sikker på at Shuttles X-PC-er ikke bruker Mini-ATX, men en egen spesialstandard som bare passer deres kabinetter. Mini-ATX-kort kan du fint kjøpe løst, men utvalget er langt mindre enn på vanlige ATX-kort. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Micro-ATX er en formstandard. Hvis Mini-ATX er det shuttle bruker så er det en "semi-kvasi" standard. har ikke sett slike hovedkort løst hvertfall. DrErling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå