stu80 Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 kan noen hjelpe meg, kjøpte meg ny vifte til min xp 1800, men hovedkortet sier at viften ikke går rundt selv om den gjør det. Noen som vet hva dette kan være. vifta er av type speeze EEA10B4 VultureSpin. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Om farten på vifta ligger utenfor området som kan registeres av sensor, vil du få rapportert at vifta ikke går. Prøv å oppdatere bios til en nyere versjon. Fungerer for somme i alle fall.... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Sjekk i manualen at du har trykt kontakten for vifta på CPU-plassen. Det finnes mangen viftekontakter på eit hodevkort og dersom du putter den i ein kabinettkontakt registrerer hovedkortet sjølvsagt ikkje at den går fordi den er ikkje der. Ellers kan BIOS flashing hjelpe. Lenke til kommentar
stu80 Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 får prøve¨å flashe bios da... er jeg ikke tilbake med svar innen en halv time får dere noe å le av i kveld;) Lenke til kommentar
stu80 Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 har et lite problem til jeg:) når jeg bruker disk 1 av partition magic kommer jeg i dos. Bruker xp... men jeg har ikke mulighet til å finne hverken c: eller noe av de andre harddiskene mine, cd rom etc. Hvorfor? Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 kan du forklare det litt bedre :?: Lenke til kommentar
HawP Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Du ser nok ikke harddiskene fordi de er formattert med NTFS (default i XP) som ikke DOS kan lese, og du ser ikke cd-rom fordi disketten ikke laster drivere for disse. Husk at den disketten er jo først og fremst beregnet på å starte PM i recovery/diagnostic mode. Lenke til kommentar
stu80 Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 skal prøve her. når jeg skal komme meg inn i dos i xp ikke sant. må jeg bruke en oppstart diskett. Jeg bruker da oppstartdisketten til pqmagic. da kommer jeg til slutt inn i dos hvor det står a: så når jeg skal skrive c: for å finne harddisken min hvor jeg har bios flashen på finner ikke "dos" harddisken min. Skjønner du? Lenke til kommentar
stu80 Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 hva kan man gjøre for å få sett disse diskene da? Eller hva gjør man når man skal flashe bios da? bruker man en diskett? Lenke til kommentar
HawP Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Legg BIOS image fila på diskett... de pleier jo å få plass på én. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Gå til hovedkort produsenten din sin nett side og les der.. pleier stå guider.. Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 skal prøve her. når jeg skal komme meg inn i dos i xp ikke sant. må jeg bruke en oppstart diskett. Jeg bruker da oppstartdisketten til pqmagic. da kommer jeg til slutt inn i dos hvor det står a: så når jeg skal skrive c: for å finne harddisken min hvor jeg har bios flashen på finner ikke "dos" harddisken min. Skjønner du? Du har nok ntfs filsystem på c:. Prøv og laste ned en annen boot disk fra feks www.bootdisk.com (husk at du må ha støtte for ntfs på bootdisken) Ellers kan du eventuelt boote ifra win xp cden bare velg repair ifra instalasjons menyen. Lenke til kommentar
z10an Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 sikker på at det ikke er så enkelt som at den blåe kabel'n som skal gå til sensor på hovedkortet ikke er i eller er ødelagt da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå