Gå til innhold

hovedkort forteller meg at cpu vifte ikke går!!

stu80

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk i manualen at du har trykt kontakten for vifta på CPU-plassen. Det finnes mangen viftekontakter på eit hodevkort og dersom du putter den i ein kabinettkontakt registrerer hovedkortet sjølvsagt ikkje at den går fordi den er ikkje der.

Ellers kan BIOS flashing hjelpe.

Lenke til kommentar

Du ser nok ikke harddiskene fordi de er formattert med NTFS (default i XP) som ikke DOS kan lese, og du ser ikke cd-rom fordi disketten ikke laster drivere for disse.

Husk at den disketten er jo først og fremst beregnet på å starte PM i recovery/diagnostic mode.

Lenke til kommentar

skal prøve her. når jeg skal komme meg inn i dos i xp ikke sant. må jeg bruke en oppstart diskett. Jeg bruker da oppstartdisketten til pqmagic. da kommer jeg til slutt inn i dos hvor det står a: så når jeg skal skrive c: for å finne harddisken min hvor jeg har bios flashen på finner ikke "dos" harddisken min. Skjønner du?

Lenke til kommentar
skal prøve her. når jeg skal komme meg inn i dos i xp ikke sant. må jeg bruke en oppstart diskett. Jeg bruker da oppstartdisketten til pqmagic. da kommer jeg til slutt inn i dos hvor det står a: så når jeg skal skrive c: for å finne harddisken min hvor jeg har bios flashen på finner ikke "dos" harddisken min. Skjønner du?

Du har nok ntfs filsystem på c:. Prøv og laste ned en annen boot disk fra feks www.bootdisk.com (husk at du må ha støtte for ntfs på bootdisken) Ellers kan du eventuelt boote ifra win xp cden bare velg repair ifra instalasjons menyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...