k-nut Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Hei, Prøver å få pcen min til å bli så stille som mulig, og har etterhvert fått den slik at jeg ikke irriteres så veldig hvertfall. Det eneste jeg mangler nå er å bytte WD harddisken min. Men, jeg har et annet problem med cd-brenneren og dvd spilleren min. Spesielt brenneren (philips 24 x) lager ganske mye vibrasjonsstøy når det er en cd i. Ikke bare når den leser, men også når det er en cd inni. Jeg har et In-Win kabinett med metallskinner til å feste cdromer. Derfor er disse enhetene ganske løse. Har noen noe forslag til en enkel (og billig) måte å fjerne slike vibrasjoner samtig som jeg kan bruke disse skinnene til montering? mvh. Knut Andersen PS: Hvor mye kan jeg få for en WD 80 gb (2mb cache)? Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Gummi eller noe annet vibrasjonsdempende kan du "pakke inn" harddsikene med, for så å lage ett improvisert oppheng..(Bruk den Macgyver tenkende delen av hjernen). Lenke til kommentar
k-nut Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Noe slikt? Det er jo kanske mulig på en eller annen måte, men det er jo ikke akkurat veldig mye plass mellom sidene på cd-romen og der jeg fester de. Jeg får vel kanskje bare prøve å stappe inn noe i det lille rommet som er der. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 finn et verktøy som lar deg justere lesehastigheten til cdromen litt ned så blir den helt stille, har gjort det med min dvd-rom fra pioneer. Må si det er genialt, setter den bare opp når jeg skal instalere og har dårlig tid.. Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 en ide er at du teiper noe elektriker-teip på innsiden av skinnene. dette gjør at teipen tar mye vibrasjon. selv braketten skal få mindre risting. har ikke gjort det selv(enda), men tror det funker. tror forresten jeg skal gjøre det nå Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Heng den opp i no hjemmelagd noVibes-greie. Stikkord: MASSE gummistrikk Lenke til kommentar
capy Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Heng den opp i no hjemmelagd noVibes-greie. Stikkord: MASSE gummistrikk hadde jeg fått betalt for det, så skulle jeg sakt at "strikken" på norgesglass mellom glasset og lokket er bedre da de ikke råtner så fort som gummistrikk. faktisk er det en god del ting som er bedre enn gummistrikk. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 ...som for eksempel hyssing, ledningsstumper o.l. Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Lite tips: de fleste cd enheter lager mye lyd. enkelte av disse bråkmakerne hjelper ikke å henge opp på noe. det er fordi at bråket kommer fra INNI enheten. det kan være at slike fester fungerer, men noen kan du henge opp på hva som helst, og likevel få samme gamle duringen må gjerne prøve, men det hjelper lite om vibrasjonen kommer fra innsiden. der er det plutselig litt verre å sette opp gummistrikker. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg hadde problemet med en DVD-rom, som gjorde det meget vannskelig å se dvd. Løsning? Stappe masse dopapir mellom DVD-rom og CD-brenner! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå