Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Særemne framføring HJELP!


Anbefalte innlegg

Vi er grupper på 4 som skal fylle en skoletime med framføring om særemnet vært. De på gruppa mi ville ha et skuespill. Skuespillet går ut på at vi skal være de forfatterne vi har hatt om, og vi skal via det vise hva slaks peroner de forfatterne er.

Jeg har Ingvar Ambjørnsen.

Kan noe si meg hva slaks personlighet han har og hvor jeg kan finne info om det? Eller om hvordan jeg burde gjøre det.

 

Vi skal ikke bare ha det skuespillet da, men det er det jeg er usikker på hvordan jeg skal få til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi er grupper på 4 som skal fylle en skoletime med framføring om særemnet vært. De på gruppa mi ville ha et skuespill. Skuespillet går ut på at vi skal være de forfatterne vi har hatt om, og vi skal via det vise hva slaks peroner de forfatterne er.

Jeg har Ingvar Ambjørnsen.

Kan noe si meg hva slaks personlighet han har og hvor jeg kan finne info om det? Eller om hvordan jeg burde gjøre det.

 

Vi skal ikke bare ha det skuespillet da, men det er det jeg er usikker på hvordan jeg skal få til.

 

Mitt råd til deg: Skriv korrekt norsk!

* "Særemnefremføring" (ikke to ord).

* En strek hadde gjort seg mellom "Særemnefremføring" og "HJELP", for å indikere en pause.

* "Vårt" (sikkert tyrkleif, men likevel).

* "Hva slags" (ikke "slaks").

* "Personer" (ikke "peroner" - nok en gang sikkert en tyrkleif, men de er også farlige).

* "Noen" - ikke "noe" når du snakker om mennesker.

* Sett komma - "Kan noen si meg hva slags personlighet han har, og hvor...".

:yes:

Lenke til kommentar
Vi er grupper på 4 som skal fylle en skoletime med framføring om særemnet vært. De på gruppa mi ville ha et skuespill. Skuespillet går ut på at vi skal være de forfatterne vi har hatt om, og vi skal via det vise hva slaks peroner de forfatterne er.

Jeg har Ingvar Ambjørnsen.

Kan noe si meg hva slaks personlighet han har og hvor jeg kan finne info om det? Eller om hvordan jeg burde gjøre det.

 

Vi skal ikke bare ha det skuespillet da, men det er det jeg er usikker på hvordan jeg skal få til.

 

Mitt råd til deg: Skriv korrekt norsk!

* "Særemnefremføring" (ikke to ord).

* En strek hadde gjort seg mellom "Særemnefremføring" og "HJELP", for å indikere en pause.

* "Vårt" (sikkert tyrkleif, men likevel).

* "Hva slags" (ikke "slaks").

* "Personer" (ikke "peroner" - nok en gang sikkert en tyrkleif, men de er også farlige).

* "Noen" - ikke "noe" når du snakker om mennesker.

* Sett komma - "Kan noen si meg hva slags personlighet han har, og hvor...".

:yes:

 

Jammen i jøsse navn da. Du vet, vi har en klagemur for slikt.

Tror ikke akkurat at en totalt "utskjelling" på denne måten hjelper Lord-KGA noe på framføringen. Hva er poenget med å bry seg? Hvis ikke du skjønte hva han mente kan du heller spørre i en høflig tone.

 

Hvis alle hadde hengt seg opp i alle skrivefeilene slik som du så fint har prestert, ville dette blitt et svært sørgelig forum...

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha særemne i norsk bør du nok SERIØST vurdere å bruke andre kilder enn dette forumet.... Les et par-tre bøker og søk opp informasjon om forfatter på nettet, i bibliografier osv. Spør på et bibliotek.

 

Ville du gått i en bokhandel og spurt etter pølse i brød, eller spurt om hjelp med et hardwareproblem på et forum for hesteinteresserte?

Lenke til kommentar

Ambjørnsen står opp klokken 2 hver dag, han drikker ei flaske rødvin per dag og har bare skrevet ei bok i nykter tilstand, den ble rævva. Ambjørnsen er veldig interesert i Tour de france, han røykte hasj før, tror ikke han gjør det nå. Han bor i Tyskland.

 

from the top of my head.

Lenke til kommentar
Hvis du skal ha særemne i norsk bør du nok SERIØST vurdere å bruke andre kilder enn dette forumet.... Les et par-tre bøker og søk opp informasjon om forfatter på nettet, i bibliografier osv. Spør på et bibliotek.

 

Ville du gått i en bokhandel og spurt etter pølse i brød, eller spurt om hjelp med et hardwareproblem på et forum for hesteinteresserte?

 

Jeg har selvsakt funnet andre kilder og. Dette med framføringa er noe av det siste vi har igjend før vi er færdige med særemnet. Vi har hat bok referater på nynorsk av alle bøkende og en heldags oppgave om det.

 

Men det er det med lit hjelp hvor jeg finner litt om personligheten hans jeg lurer på. Mulig jeg ikke formulerte meg bra nokk i starten med det.

 

Jeg taker for de svara.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...