One_ar Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg har eit Sapphire Radeon 9500pro 128mb og lurer på hvor mye jeg kan overklokke kortet (uten at det begynner å bli farlig)med powerstrip....engine og memory mhz NB! har ikke noen ekstra kjøler på kortet enn den som følte med Lenke til kommentar
stordraugen Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 klokk de ttil du får arifacts.. deretter klokker du det litt ned.... Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 som sagt; klokk til du får artifacts. men klokk 5mhz om gangen for å vere sikker. Lenke til kommentar
clinton Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 mitt 9500pro kort kan så og si ikke klokkes. kan sette opp 10-15 Mhz og 5-10 på ram så kommer det artifects Lenke til kommentar
One_ar Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 ja, men når jeg bruker powerstrip og overklokker ca. 5 mhz, klikker det nårjeg prøver å gjøre noe (åpne Iexplorer, eller noe annet og det kommer opp en beskjed, om du vil sende feilmelding og noe om at de har reset'et skjermkort greiene... hva skal jeg gjøre??? Lenke til kommentar
menT4l Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Mitt er kompis og kjører på 370gpu og 600ddr :Pp Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg vet jeg er nuub , men hva er artifiacts(tenkt på å klokke mitt 9500pro sjøl :wink: Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 du skjønner når du ser det. det er når skjermbildet blir "uvanlig". striper, feil farge på deler av skjermen osv. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 du skjønner når du ser det. det er når skjermbildet blir "uvanlig". striper, feil farge på deler av skjermen osv. Takk :-) , men du, er det no tess å bruke tweake programmet som følgte med? :-? -Heheh, litt artig egentlig - på cs, hvis jeg "legger det ned"(alt+tab) når serveren forandrer brett,, får mapet rutemønster og rare farger her og der(faktisk litt morsomt) -Cs - så herlig enkelt og bug'ete! Edit: En ting til.. når jeg klokker, da skal jeg vel klokke både core og ram? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Takk :-) , men du, er det no tess å bruke tweake programmet som følgte med? :-? hvilket program mener du? jeg anbefaler Rage 3D Tweak eller powerstrip til å klokke. Rage 3D Tweak mest til en nybegynner. -Heheh, litt artig egentlig - på cs, hvis jeg "legger det ned"(alt+tab) når serveren forandrer brett,, får mapet rutemønster og rare farger her og der(faktisk litt morsomt) -Cs - så herlig enkelt og bug'ete! personlig synes jeg cs ikke er noe særlig... Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 hvilket program mener du? jeg anbefaler Rage 3D Tweak eller powerstrip til å klokke. Rage 3D Tweak mest til en nybegynner. Hercules 3d tweaker... :-? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 ja, men når jeg bruker powerstrip og overklokker ca. 5 mhz, klikker det nårjeg prøver å gjøre noe (åpne Iexplorer, eller noe annet og det kommer opp en beskjed, om du vil sende feilmelding og noe om at de har reset'et skjermkort greiene... hva skal jeg gjøre??? Har samme problem. Hele maskinen blir fryktelig ustabil når jeg prøver å klokke 9500 pro -kortet mitt. Heldigvis at ATI har en "reset VPU" funksjon som gjør at jeg slipper å restarte maskinen. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 hvilket program mener du? jeg anbefaler Rage 3D Tweak eller powerstrip til å klokke. Rage 3D Tweak mest til en nybegynner. Hercules 3d tweaker... :-? hvis jeg ikke tar helt feil, sa du at du hadde et Sapphire i første posten men... Det programmet har jeg desvere ikke erfaring med. men du kan helt sikkert bruke det. det er samme opplegget i alle programmer. du skjønner sikkert hva du skal gjøre. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 ja, men når jeg bruker powerstrip og overklokker ca. 5 mhz, klikker det nårjeg prøver å gjøre noe (åpne Iexplorer, eller noe annet og det kommer opp en beskjed, om du vil sende feilmelding og noe om at de har reset'et skjermkort greiene... hva skal jeg gjøre??? Har samme problem. Hele maskinen blir fryktelig ustabil når jeg prøver å klokke 9500 pro -kortet mitt. Heldigvis at ATI har en "reset VPU" funksjon som gjør at jeg slipper å restarte maskinen. prøvd med annen bios? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 ja, men når jeg bruker powerstrip og overklokker ca. 5 mhz, klikker det nårjeg prøver å gjøre noe (åpne Iexplorer, eller noe annet og det kommer opp en beskjed, om du vil sende feilmelding og noe om at de har reset'et skjermkort greiene... hva skal jeg gjøre??? Har samme problem. Hele maskinen blir fryktelig ustabil når jeg prøver å klokke 9500 pro -kortet mitt. Heldigvis at ATI har en "reset VPU" funksjon som gjør at jeg slipper å restarte maskinen. prøvd med annen bios? Mener du BIOS på HK eller GPU? EDIT: 500 poster! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Hva med AGP-volten? Har det noe for seg å øke den? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Mener du BIOS på HK eller GPU? EDIT: 500 poster! skjermkortet ditt. ps: grattis :wink: Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Mener du BIOS på HK eller GPU? EDIT: 500 poster! skjermkortet ditt. ps: grattis :wink: Takker! Hvor får jeg tak i BIOS-er til mitt kort? (Sapphire radeon 9500 Pro) Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Hva med AGP-volten? Har det noe for seg å øke den? tror det har litt og si ja. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Hva med AGP-volten? Har det noe for seg å øke den? tror det har litt og si ja. ...og hva bør den settes på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå