Farfar Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Da har jeg endelig fått min godeste T40p. Og jeg elsker den. Har bare brukt og hatt den i en time eller noe, men den virker helt strålende. Per nå, har jeg ingen negative sider med den. Bare positive, og det er jeg veldig glad for. Jeg var veldig spent på hvordan tastaturet ville være, leste på barbara-testen at det bråket fælt. Men jeg synes i alle fall ikke at det gjør det.. Nå lurer jeg på om det er noe jeg bør huske på og gjøre? Noen som har maskinen og har noen generelleviktige tips? Da tar jed imot det med stort takk. Har lest og kikket gjennom manualene, synes ikke det stod noe særlig interessant der. Det var mest slike garantier og regler man skulle følge. Nå sitter jeg med maskinen tilkoblet strømnettet. Gjør dette noe for batteriet? Er det noen instillinger jeg bør endre på når jeg sitter på strømnettet, respektive når jeg ikke sitter på strømnettet? Hvor lenge bør jeg la den stå på strømnettet nå som det er første gangen? Slike ting lurer jeg på Denne maskinen anbefales! Lenke til kommentar
duda Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 etter det jeg har hørt så er tastaturet veldig bra, veldig presis. så syns at det er rart at barbara.no syns det var litt negativt med den. kan jo hende at det var fordi det var en "billig" versjon av t40 da, men men.....alt med maskinen er veldig bra. spesielt thinklighten. glimerende. og musen og sticken er også veldig nøyaktig. jeg har ikke selv maskinen men har hørt fra kamerater, skal skaffe en selv selvsagt, kan jo ikke unngå det. Lenke til kommentar
Farfar Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Hehe, takk for svar dudadad:) Kan noen svare meg på spørsmålene mine? Lenke til kommentar
Farfar Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 tAKK FOR HJELPEN ACCESS. WHOPS, SORRY CAPS. Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 tAKK FOR HJELPEN ACCESS. WHOPS, SORRY CAPS. slettet svaret. Det var jo din tråd det og... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Da har jeg endelig fått min godeste T40p. Og jeg elsker den. Har bare brukt og hatt den i en time eller noe, men den virker helt strålende. Per nå, har jeg ingen negative sider med den. Bare positive, og det er jeg veldig glad for. Jeg var veldig spent på hvordan tastaturet ville være, leste på barbara-testen at det bråket fælt. Men jeg synes i alle fall ikke at det gjør det.. Nå lurer jeg på om det er noe jeg bør huske på og gjøre? Noen som har maskinen og har noen generelleviktige tips? Da tar jed imot det med stort takk. Har lest og kikket gjennom manualene, synes ikke det stod noe særlig interessant der. Det var mest slike garantier og regler man skulle følge. Nå sitter jeg med maskinen tilkoblet strømnettet. Gjør dette noe for batteriet? Er det noen instillinger jeg bør endre på når jeg sitter på strømnettet, respektive når jeg ikke sitter på strømnettet? Hvor lenge bør jeg la den stå på strømnettet nå som det er første gangen? Slike ting lurer jeg på Denne maskinen anbefales! Joda, er godt fornøyd jeg også (fikk min på mandag)! Men det er noen småting jeg ikke liker: - Fn-tasten er malplassert - Ctrl *skal* være lengst ned til venstre på tastaturet - Tastaturet er godt å skrive på, men jeg det var (tro det eller ei) ganske mye bedre tastatur på min Dell Inspiron 5000e. Lagde mindre lyd også... - Supervisor-passord i BIOS kan ikke ha mer enn 7 tegn, mens user-passordet kan ha opptil 64. Logikk??? Forøvrig er BIOSen ellers *meget* bra! - "Designed for Windows XP"-klistremerke (svakhet i seg selv at det er der, men limet på undersiden var av altfor god kvalitet! Ble sittende igjen på maskinen da merket var borte). - IBM kunne med fordel dyttet inn en liten FireWire-port når de allerede har laget en så god maskin! Er det forøvrig noen grunn til at IBM har dyttet justering av brightness og kontrast på samme knapp - og ikke separat justering av dette? Spiller liten rolle for min del, men jeg syntes det var litt pussig... Dette er stort sett bare småting, og jeg er svært godt fornøyd med maskinen som helhet! Men det er jo lov å håpe at de har gjort noen av disse justeringene på T41, og at de gjør enda flere av dem senere Synes forøvrig de godt kunne hatt mulighet for å levere slike maskiner uten OS... (Egentlig alle maskiner). Lenke til kommentar
Farfar Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Ryeng! Bra "review"... jeg må si meg enig. Tingene du skrev er jo bare helt bagatelliserte. Har liksom ikke noe å si... Ingen av de "problemene" du skrev har jeg ikke irritert meg over. Ingen av de gjør meg ingen ting Hvorfor må du ha mer enn 7 chars i BIOS passordet? Ingen finner det jo uansett, er jo flere hundre tusen muligheter på hva passordet kan være.. Når det gjelder firewireport har jeg ingen produkter som bruker dette. Har aldri skjønt "vitsen" med firewire når man har USB egentlig.. Forøvrig har jeg ikke hatt noen bærbar før denne, så jeg har lite å sammenligne med... Er storfornøyd! Lenke til kommentar
mgsninja Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Er ikkje alle produkter som kommer med USB. Og da er det greit med ein Firewire port. Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Er ikkje alle produkter som kommer med USB. Og da er det greit med ein Firewire port. Ja, det er greit fordi en ekstern firewire disk er raskere enn en ekstern USB 2 disk. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Synes forøvrig de godt kunne hatt mulighet for å levere slike maskiner uten OS... (Egentlig alle maskiner). Akkurat som om du har en lovlig versjon av Win 2000 som du bruker. Såvidt jeg vet så sier lisensen uansett at man ikke kan flytte en lisens fra en maskin til enn annen maskin. Correct me if am wrong. Tviler vel på at du har kjøpt 2000 lisens for å bruke på den Uansett så fordyrer det maskinen minimalt. Og å påsta at XP er en svaket med T40 er hjernedødt. Kunne gjerne hatt et svært XP merke på lokket for min del. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Synes forøvrig de godt kunne hatt mulighet for å levere slike maskiner uten OS... (Egentlig alle maskiner). Akkurat som om du har en lovlig versjon av Win 2000 som du bruker. Såvidt jeg vet så sier lisensen uansett at man ikke kan flytte en lisens fra en maskin til enn annen maskin. Correct me if am wrong. Tviler vel på at du har kjøpt 2000 lisens for å bruke på den Vel, faktisk så har jeg lisens på Win2000 som jeg kjører på maskinen... Lisensen på XP er maskinavhengig, men så vidt jeg husker er 2000-lisensen ikke det... Og å påsta at XP er en svaket med T40 er hjernedødt. Kunne gjerne hatt et svært XP merke på lokket for min del. Så lenge jeg ikke skal ha WinXP på maskinen vil jeg vel ikke ha et stygt WinXP-merke der? Men nå har det meste av limet blitt slitt vekk, heldigvis Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Forresten Farfar og Ryeng. Hva syns dere om støyen på maskinen. Jeg syns den støyer for mye. Disken lager god lyd og viften har tendens til å gå når jeg kjører hardt på strømforsyningen. Prøvde å sitte å lese her om dagen og jeg måtte slå den av for den irriterte meg. Dessuten så irriterer det meg at USB inngangen er på venstre siden, med tanke på laptop mus med korte ledninger. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Forresten Farfar og Ryeng. Hva syns dere om støyen på maskinen. Jeg syns den støyer for mye. Disken lager god lyd og viften har tendens til å gå når jeg kjører hardt på strømforsyningen. Prøvde å sitte å lese her om dagen og jeg måtte slå den av for den irriterte meg. Dessuten så irriterer det meg at USB inngangen er på venstre siden, med tanke på laptop mus med korte ledninger. Huh? Støy? Jeg synes den er tilnærmet død, stort sett hele tiden jeg... Eneste er CD-rommen som bråker hvis jeg har satt den til å kjøre på high-speed. Ellers overdøver kjøleskapet mitt maskinen... Da er den andre maskinen min og den eksterne disken mye mer bråkete, og jeg vil heller gjøre noe med dem Enig i at skjermutgangen og USB-portene med fordel kunne byttet plass... Men jeg har såpass lang musledning hjemme, at det ikke er noe problem, og når jeg ikke er hjemme bruker jeg bare touchpad. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Forresten Farfar og Ryeng. Hva syns dere om støyen på maskinen. Jeg syns den støyer for mye. Disken lager god lyd og viften har tendens til å gå når jeg kjører hardt på strømforsyningen. Prøvde å sitte å lese her om dagen og jeg måtte slå den av for den irriterte meg. Dessuten så irriterer det meg at USB inngangen er på venstre siden, med tanke på laptop mus med korte ledninger. Huh? Støy? Jeg synes den er tilnærmet død, stort sett hele tiden jeg... Eneste er CD-rommen som bråker hvis jeg har satt den til å kjøre på high-speed. Ellers overdøver kjøleskapet mitt maskinen... Da er den andre maskinen min og den eksterne disken mye mer bråkete, og jeg vil heller gjøre noe med dem Når jeg sitter på lesesalen her så hører jeg ikke maskine pga av den svake rumlingen av aircondition. Men i et lydløst rom så har jeg ingen problemer med å høre den. Spesielt disken høres konstant. Men når disken står og viften står stille. Da er den slik jeg vil ha den: uten en eneste lyd. Lenke til kommentar
Farfar Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Skjønner ikke helt at man kan klage på XP merket Synes det er litt sexy jeg -- gjør meg i alle fall ingen ting at det er der. Når det gjelder støy, så synes jeg maskinen er musestille. Dvs., når jeg sitter i et rom for meg selv, og ingen andre lyder, så hører jeg den selvfølgelig. Men det er absolutt ingen ting som bryr meg, er så lavt at det ikke er merkbart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå