Pale Flesh Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg fikk nytt hk i dag(Abit NF7) og jeg får ikke noe reaksjon fra skjermen. Hva kan der være? Biosen? Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Har du husket å sette på alle strøm kablene på HK ? (2 stk) Lenke til kommentar
Pale Flesh Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 ja har det. Maskinen startet fint, men så klikket maskinen når jeg var inne i biosen og etter det reagerte ikke skjermen lenger(kan høre at cd romer, hd osv. starter opp) Lenke til kommentar
john doe 330 Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Heisann!!! Tipper det er det samme som skjedde med mitt kort, kjøpte et v2.0 og hadde en lykkelig kveld med montering av ei helt ny maskin fra topp til tå!!!! Men........ skjermen var svart og viste ingen tegn til reaksjon. Fant ut at jeg måtte lese GODT i manualen :o om det å resette "cmos"!! Der gir de flere alternativ, prøv disse så er jeg temmelig sikker på at du får "dyret" opp fra dvalen igjen! Lykke til! :-) Lenke til kommentar
zipper Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 har eksakt samme problem som deg. var inne i biosen, restartet, og så svart skjerm. har også lagt inn en post på det. har sendt kortet inn til komplett, så får vi se hva de finner. Lenke til kommentar
Pale Flesh Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 har eksakt samme problem som deg. var inne i biosen, restartet, og så svart skjerm. har også lagt inn en post på det. har sendt kortet inn til komplett, så får vi se hva de finner. Kan du skrive her hva de svarte? Lenke til kommentar
Pale Flesh Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Er det ingen som har et annet forslag? Lenke til kommentar
roolf Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Gjør som John Doe skrev, Reset "CMOS", så skal du ae at det blir liv i maskinen. Sjekk manualen om hvordan dette gjøres. Lenke til kommentar
Scaper_cs Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hadde nøyaktig samme problemet med mitt Abit NF7. Jeg løste problemet med å kjøpe nytt hovedkort. Forbanna møkk av et hovedkort, men dersom du klarer å få det opp å gå uten problemer så skal det være meget bra. Men som sagt det hjelper lite dersom du ikke klarer å starte maskinen. Lenke til kommentar
Scaper_cs Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hadde nøyaktig samme problemet med mitt Abit NF7. Jeg løste problemet med å kjøpe nytt hovedkort. Forbanna møkk av et hovedkort, men dersom du klarer å få det opp å gå uten problemer så skal det være meget bra. Men som sagt det hjelper lite dersom du ikke klarer å starte maskinen. Lenke til kommentar
Pale Flesh Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Gjør som John Doe skrev, Reset "CMOS", så skal du ae at det blir liv i maskinen. Sjekk manualen om hvordan dette gjøres. Jeg har prøvd å resete "CMOS" og det funket ikke. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Sett kun i den som er nødvendig... Skjekk: At skjermkort står skikkelig nedi At ram står skikkelig nedi Funker ikke dette så skjekk coren på CPUen om du har knekt noen hjørnene på den ved mont. av kjøler.. TaZ Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Som mange andre hadde jeg nesten nøyaktig samme problemet... PCen startet, lagde noen pipelyder og viste ingenting på skjermen.. Løsningen var å flytte rambrikken til en annen slot. Tror ikke den satt skikkelig nedi første gangen Lenke til kommentar
zipper Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Kan du skrive her hva de svarte? det kan jeg. sendte det inn på torsdag, så får nok kanskje svar neste uke. virker som om dette er et svært vanlig problem med kort. EDIT: kortTET. Lenke til kommentar
Bromle Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Jeg har det jeg også... Går ikke resete CMOS. Ikke med _Insert_, Jumper eller Batteri... Dette må vi få fikse folkens. :o EDIT: Ja og, alle lampene Scroll Caps Num Power og HD lyser... Lenke til kommentar
john doe 330 Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 hei igjen!! 8) Må bare legge til en ting!! Etter jeg "resatte" cmos kjente ikke HK og bios igjen Cpu selv om alt i bios sto på auto! Måtte innog stille inn manuelt på FSB og MHz. Trodde først at detr var en "død" Barton som var "cluet" men det var bare litt tuning i bios så var alt ok! Nå tusler det og går fint på nesten 2.2 ghz uten noe tukkel med støm og annet faenskap!!! Lykke til videre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå