Anders Leipsland Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Forbrukerkjøpsloven = 14 dager (ikke 30) Dermed vil selvfølgelig rema også måtte rette seg etter de 14 dagene. Dette er direkte feil. Forbrukerkjøpsloven sier ingenting om returrett såfremt det ikke foreligger en mangel. Når du går å bytter julegavene dine tredje juledag så er dette en ekstra service butikkene yter. De er ikke lovpålagt å ta imot den ene boka du fikk to av. Når du benytter deg av angreretten ved kjøp fra webshopper så er det angrerettloven som gjelder. Se http://www.lovdata.no/all/hl-20001221-105.html §1 hvor det står: § 1. Virkeområde Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted. Lovens kapittel 2 og 3 gjelder også den som i næringsvirksomhet opptrer på vegne av en ikke-næringsdrivende selger eller tjenesteyter i situasjoner som nevnt i første ledd. Loven gjelder for Svalbard og Jan Mayen. Kongen kan likevel ved forskrift bestemme at hele eller deler av loven ikke skal gjelde, og gi særlige regler av hensyn til de stedlige forhold Lenke til kommentar
jallajallia Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Forbrukerkjøpsloven = 14 dager (ikke 30) Dermed vil selvfølgelig rema også måtte rette seg etter de 14 dagene. Elkjøp har på eget initiativ utvidet dette til 30 dager. Det er ikke uten grunn de skryter uhemmet av denne ekstraservicen i alle annonser. det stemmer ikke. er kunn ved påtvunget salg slik som feks Telefonsalg eller salg over internett Lenke til kommentar
sete Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 unwill: REMA 1k stormarked på stavset i trheim hadde pcer stående værtfallrakk ikke å sjekke noe om skjermen.. også lå den i en eske ellerno Hmm, tror jeg må ta meg en tur på Rema 1000 Stormarked på Stavset Lenke til kommentar
Yeahright Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Selger dem disse enda? I såfall skal jeg ha en til serveren min. Den tar jo MYE mindre plass! Klarer den 1024 +noen farger (lol) så er jeg fornøyd! Noen som vet om hvor jeg får kjøpt en mellom Oslo og Gardermoen? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Forbrukerkjøpsloven = 14 dager (ikke 30) Dermed vil selvfølgelig rema også måtte rette seg etter de 14 dagene. Elkjøp har på eget initiativ utvidet dette til 30 dager. Det er ikke uten grunn de skryter uhemmet av denne ekstraservicen i alle annonser. det stemmer ikke. er kunn ved påtvunget salg slik som feks Telefonsalg eller salg over internett Jada jada.. Er klar over at jeg tok feil. (Se: skrevet i oktober) Dette har vel blitt påpekt nok ganger her til at alle har fått det med seg.. (inkl. meg) Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Noen som har vært noe mer borti denne skjermen og vet noe mer om den? evt. en test? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå