Gå til innhold

Jeg har ett litt dumt spørsmål!!

DaRe_deVIl

Anbefalte innlegg

Nå kan det hende jeg bæsjer meg direkte på leggen...

Jeg har bygget pc, men den har aldri starta (har mange tidligere poster om problemet) Også satt jeg å leste litt på forumet og så at en skrev "At en komponent har kortslutta (har kontakt med metall)! Mitt hk ligger rett på "kabinettveggen" er dette grunnen? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg dør vil jeg bli kremert... og asken skal spres over internett...

Har du spurt hovedkortet om det vil bli kremert før du prøvde? Sånn som jeg ser det (hvis du er seriøs) så har du prøvd å koke hovedkortet samt det som måtte være koblet til...

DrErling

Lenke til kommentar

du fikk med noen Metall spacere eller av plast eller et eller annet som skal bygge hovedkortet ut fra kabinett veggen.

Men husk å Se hvor mangen du skal ha. en på hvert hull på hovedkortet.

Har du for mage spacere så kortslutt du Hk igjen!! dette er en vanlig feil å gjøre når du bytter hk fordi de ike bruker like mange spacere som det du hadde før

Men leser du i Manualen så står det sikkert noe om montering der!!

les guiden som HW.no har laget

http://www.hardware.no/guider/pcbygg/index.html

Se under kabinett der så ser du bilder av noen metall spacere!

Lenke til kommentar

Altså, man benytter avstandsstykker mellom HK og Kabinett?? slike messingfargede stumper med utovergjenger på den ene siden og innovergjenger på den andre? da blir det ca 8mm mellom HK og kab, og du.... husk at det bør være av metall, i allefall på den ene pga jording.

Håper tingen din lever fortsatt da ;)

Edit: Noen kom meg i forkjøpet......

Lenke til kommentar

det normale er 9 messingskruer plassert riktig i forhold til hullene på hk

disse messingskruene skal skrues ned i veggen og så skal hk legges opp dem og skrues fast med vanlig skruer som passer med hullene på messingskruene.

NB ingen messing skruer må plasseres feil i forhold til hull og bruk alle hullene

feilplasserte skruer kan forårsake kortsluttning da metallet kommer i kontakt med komponentene på hk

fatter ikke at du får hk skikkelig på plass i hullene der uttak for tast/lyd/comport m.m. er

Håper hket ditt har overlevd dette da

tviler på at du får noe på garantien for ødelagt hk pga feilmontering av dette slag

Lenke til kommentar
Men jeg har fått mange forskjellige skruer med hket :roll:. Har det noe å si om skruene er like???

Spiller ingen rolle hvilke skruer du bruker bare de passer, og at hodet på skruen ikke går utenfor den metall-liknende (kanskje det er metall?) sirkelen rundt hullet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...