DaRe_deVIl Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Nå kan det hende jeg bæsjer meg direkte på leggen... Jeg har bygget pc, men den har aldri starta (har mange tidligere poster om problemet) Også satt jeg å leste litt på forumet og så at en skrev "At en komponent har kortslutta (har kontakt med metall)! Mitt hk ligger rett på "kabinettveggen" er dette grunnen? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Når jeg dør vil jeg bli kremert... og asken skal spres over internett... Har du spurt hovedkortet om det vil bli kremert før du prøvde? Sånn som jeg ser det (hvis du er seriøs) så har du prøvd å koke hovedkortet samt det som måtte være koblet til... DrErling Lenke til kommentar
chil Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 ...heh.. alså.. ja er nok derfor prøv å løsne det å monter det skikkelig du er kanskje heldig at det fortsatt virker.. Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Men hvordan monterer jeg det uten at det "tøcher" kabinettveggen? Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Sammen med kabinettet skal det være med noe som holder hovedkortet borte fra metallet. Sjekk innholdsfortegnelsen som fulgte med kabinettet. Det heter som regel "spacer" eller noe sånt. Lenke til kommentar
Skillz Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 du fikk med noen Metall spacere eller av plast eller et eller annet som skal bygge hovedkortet ut fra kabinett veggen. Men husk å Se hvor mangen du skal ha. en på hvert hull på hovedkortet. Har du for mage spacere så kortslutt du Hk igjen!! dette er en vanlig feil å gjøre når du bytter hk fordi de ike bruker like mange spacere som det du hadde før Men leser du i Manualen så står det sikkert noe om montering der!! les guiden som HW.no har laget http://www.hardware.no/guider/pcbygg/index.html Se under kabinett der så ser du bilder av noen metall spacere! Lenke til kommentar
Funkcikle Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Med kabinett følger det som oftest med spacer`s/ mutterforlenger til å feste i bakveggen i kabinettet (er skruhull klart i veggen). Monter etter den standard du har Luv Funk Lenke til kommentar
Cid Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Altså, man benytter avstandsstykker mellom HK og Kabinett?? slike messingfargede stumper med utovergjenger på den ene siden og innovergjenger på den andre? da blir det ca 8mm mellom HK og kab, og du.... husk at det bør være av metall, i allefall på den ene pga jording. Håper tingen din lever fortsatt da Edit: Noen kom meg i forkjøpet...... Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Det er noen skrue hull på hovedkortet. minst 4 eller 6. Under hovedkortet så setter du noen "litt av lange muttere" med skrue i bånn. Disse skrur du inn i kabinettet og deretter skrur du skruene ned i disse. I manualen står hvor på hovedkortet det er skrue hull. Lenke til kommentar
Kvakko Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Er jeg den eneste som kom til å tenke på den gamle vannkjølingsbløffen? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Er jeg den eneste som kom til å tenke på den gamle vannkjølingsbløffen? Nope. Lenke til kommentar
JuB Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Hadde en kamerat som skrudde HK rett på metall plata i kabinettet, han forstod ikke helt hvorfor pc-en ikke ville starte.. Men pc-en funka etter han satt på spacere.. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 det normale er 9 messingskruer plassert riktig i forhold til hullene på hk disse messingskruene skal skrues ned i veggen og så skal hk legges opp dem og skrues fast med vanlig skruer som passer med hullene på messingskruene. NB ingen messing skruer må plasseres feil i forhold til hull og bruk alle hullene feilplasserte skruer kan forårsake kortsluttning da metallet kommer i kontakt med komponentene på hk fatter ikke at du får hk skikkelig på plass i hullene der uttak for tast/lyd/comport m.m. er Håper hket ditt har overlevd dette da tviler på at du får noe på garantien for ødelagt hk pga feilmontering av dette slag Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 hehe... skal ikke være lett å få en maskin til fungere nei... hehe.. er vanskelige greier detta ja... lykke til vidre.. Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Har satt de spacerne og jeg har ett ASUS A7V8X og det står at det skal være 9 skruer!! Men jeg har fått mange forskjellige skruer med hket . Har det noe å si om skruene er like??? Hovedkortet lyser, kan det være defekt for det?? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Men jeg har fått mange forskjellige skruer med hket Du faar kjoere "klining i fylla" strategien - proeve deg litt fram og se hva som passer hvor. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Men jeg har fått mange forskjellige skruer med hket . Har det noe å si om skruene er like??? Spiller ingen rolle hvilke skruer du bruker bare de passer, og at hodet på skruen ikke går utenfor den metall-liknende (kanskje det er metall?) sirkelen rundt hullet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå