Jabbala Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Hei. Skjermen min har blitt litt rar i det siste... Den viser av og til masse forskjellige farger som ikke har noe der å gjøre. Den lokale datasjappa sier at det er skjermkabeln sin feil og at denne må byttes. Da jeg spurte om hva de tok for jobben sa de rundt 2000,- Er ikke dette SVINDYRT??? Skjermen jeg har er en Nec multisync 19" denn kostet 2600,- for 1 år siden. Jeg kan jo i dette tilfellet bare kjøpe en helt ny skjerm. Derfor lurer jeg på om det er en stor operasjon å skifte kabelen selv, det er en kabel som står fast i skjermen og som dermed ikke er ekstern. Lenke til kommentar
shabador Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Dersom du kjøpte den for ett år siden, så skal det vel være garanti på den... Forhør deg med dem du kjøpte skjermen av. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Dersom du kjøpte den for ett år siden, så skal det vel være garanti på den... Forhør deg med dem du kjøpte skjermen av.Garanti er en frivillig ting .... men reklamasjonsrett skal det være på den: 2 år ufravikelig lovfestet, og 5 år i tilfeller der "varen er ment å vare vesentlig lengre enn 5 år". Noe jeg er ganske sikker på en skjerm kvalifiserer for. Det er bare å gå tilbake til utsalgsstedet (eller ringe nettbutikken som solgte den til deg) og ordne med reklamasjon/retur der. PS. på www.lovdata.no kan du finne hele forbrukerkjøpsloven. Kan være en grei referanse så du VET hva du har krav på og ikke. PS. Test skjermen med en annen PC for å være helt sikker på at det er den som skaper trøbbelet. Hvis du ikke ser samme problemet der så er det nok PC'en som lager trøbbelet (mest sansynlig skjermkortet) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 .. men reklamasjonsrett skal det være på den: 2 år ufravikelig lovfestet, og 5 år i tilfeller der "varen er ment å vare vesentlig lengre enn 5 år". *pirke* Det står i forbrukerkjøpsloven: "Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år" Altså vesentlig lengre enn to år Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Dersom du kjøpte den for ett år siden, så skal det vel være garanti på den... Forhør deg med dem du kjøpte skjermen av.Garanti er en frivillig ting .... men reklamasjonsrett skal det være på den: 2 år ufravikelig lovfestet, og 5 år i tilfeller der "varen er ment å vare vesentlig lengre enn 5 år". Noe jeg er ganske sikker på en skjerm kvalifiserer for. Det er bare å gå tilbake til utsalgsstedet (eller ringe nettbutikken som solgte den til deg) og ordne med reklamasjon/retur der. PS. på www.lovdata.no kan du finne hele forbrukerkjøpsloven. Kan være en grei referanse så du VET hva du har krav på og ikke. PS. Test skjermen med en annen PC for å være helt sikker på at det er den som skaper trøbbelet. Hvis du ikke ser samme problemet der så er det nok PC'en som lager trøbbelet (mest sansynlig skjermkortet) Simen1 stjal ordene mine, han er en tyv :wink: ... Hehehe, bare tuller. Men fra spøk til Lett maskingevær. Jepp du har krav på 3års garanti og for skikkelig dyre ting kan det være 5 år har jeg hørt. Har en kopi av kjøpsloven, kan sjekke den nærmere, men Simen1 har rett. Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Hvis kablen har vanlig kontakt bakpå skjermen kan du bytte den selv, koster vel en 100-lapp eller noe, lite vits å plundre med reklamasjon da (hvis ikke det er en prinsippsak). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå