Gå til innhold

3dmark03 og nvidia, made me wonder.

Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

gjennom tidene (vel, hvertfall det siste halvåret) så har det vært mer enn nok diskusjoner angående 3dmark,nøyaktig hvor nyttigubrukelig er det, og nvidia i denne sammenhengen.

mange mener at 3dmark03 er en ypperlig måte å måle hvordan skjermkortet ditt kommer til å takle det fremtiden har å by på av dx9 baserte spill (hvis jeg ikke husker heelt feil)

dette leder meg til del 2 -

ati og nvidia har scoret ca likt på 3dmark03, de gangene nvidia økte ytelsen unormalt mye var pga driver"snusk", hvordan tilstanden er akkurat nå vet jeg ikke.

men hvis 3dmark03 skal måle fremtidig ytelse i dx9 baserte spill, hvorfor er det da slik at fx5900ultra ,som lå rundt samme nivå som 9800pro i 3dmark03, får så utrolig dårlige resultater i virkelige benchmarks i dx9 baserte spill ?

a) alt av poengsum i 3dmark03 har de jukset seg til.

B) spillutviklerne har med vilje optimalisert spillene sine for ati.

c) 3dmark03 er ubrukelig.

selvsagt, nå kan det godt hende at jeg har tatt feil i noen av utgangspunktene mine for å lage denne saken, det vil resultere i at jeg fort får fjernet tråden :p

-nvidia med elendig ytelse i dx9 baserte spill, men ligger med sitt fx5900ultra nogenlunde på samme nivå som 9800pro i 3dmark03.

-3dmark03 skal måle fremtidig ytelse i dx9 baserte spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...