Gå til innhold

Shorts og "gnagsår", irritert hud på innside av lår...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer uavhengig av hvilket stoff det er i klærne jeg bruker... Får det der huden på innsiden av lårene går mothverandre...

 

Det er fuktighet/klamhet som gjør det. Så da vil stoffet gni og skape et rødt og irritert område på huden din.

Beste er å prøve å holde seg litt nedkjølt - og ikke klam - hvis det går.

NB: Når du har dusjet eller skal tørke deg - ikke gni med håndkleet - legg det over området og trykk lett mange ganger for å tørke istedenfor.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

 

Sommer'n er her og jeg elsker å gå i korte shortser og skjørt! Men jeg får ofte rød og sår hud øverst på innsiden av lårene når jeg går med det... Er det noen som har tips for å unngå eller minske plagene med det?

Er det noen som har råd for dette problemet?

 

Fant dette på et annet forum:

Jeg bruker en sykkelshorts under skjørtet. Eller en bokser med litt bein på.

Sånn til hjemme bruk er talkum helt fint. Sluttet med det "offentlig" etter et talkumuhell utover heleskjørtet for et par år siden

 

Eller så er det talkum tydeligvis som er tingen her...

Lenke til kommentar

Dette skyldes jo to faktorer: fukt og friksjon. Du må enten holde huden tørr og glatt, eller hindre huden i å gnisse mot annen hud. Talkum holder huden tørr og sykkelshorts holder huden vekk fra annen hud, men hvis ingen av disse er mulige må du se etter noe annet.

 

Kanskje du kan bruke "chamois krem" som proffsyklister smører i sykkelbuksa for å redusere friksjon?

Lenke til kommentar

Hverken talkum eller sykkelshorts er noe fint sammen med korte shorts/hotpants da! Eller korte miniskjørt for den saks skyld...

Vel, korte shorts som viser rumpeballene er ikke noe fint det heller - og mini skjørt som ikke overlater noe til fantasien heller.

 

Åh - en ide som garantert funker: gå etter 50-talls stil. Solkjoler som er litt lange og den typen der. Ser mye bedre ut enn miniklær. Tenk 50-talls pinup! Classy og sexy!

Lenke til kommentar

 

 

Hverken talkum eller sykkelshorts er noe fint sammen med korte shorts/hotpants da! Eller korte miniskjørt for den saks skyld...

Vel, korte shorts som viser rumpeballene er ikke noe fint det heller - og mini skjørt som ikke overlater noe til fantasien heller.

 

Åh - en ide som garantert funker: gå etter 50-talls stil. Solkjoler som er litt lange og den typen der. Ser mye bedre ut enn miniklær. Tenk 50-talls pinup! Classy og sexy!

Jeg liker korte shortser jeg da, som går akkuratt såvidt under rumpeballene, og som slutter i skrittet forran! Syns det er finere enn de som går nedpå låra! Enten ultra low-waist, under magen, eller veldig high-waist, over magen til oppunder brystene!

 

Mamma sier at jeg er for feit til å gå sånn, og at det er fordi jeg har for tjukke lår at jeg blir sår... Men jeg trives, og syns det er fint, og det syns typen min og! Er så lei av at ho hele tia skal kommentere og klage på størrelsen og vekta mi, så jeg prøver bare å ignorere det, og være meg selv!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...