Kazooo Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Skal kjøre et flyttelass fra Telemark til Lofoten. Ingen svipptur med andre ord. Jeg veit Esso og Statoil leier ut hengere, men jeg lurer på om det finnes mulighet for å leie en henger i sør/øst-Norge som jeg kan levere i Nord-Norge. Finnes det slike løsninger? Jeg er ute etter en skaphenger. Lenke til kommentar
Huxy Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 De fleste bensinstasjoner har mulighet for å avtale andre leveringsmuligheter. Ta en tlf og hør! Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Ingen bensinstasjoner jeg noen sinne har leid av, har tillatt at andre stasjoner tar over hengeren ved levering. Skjønner det forsåvidt godt, for sjansen for at noen skal motsatt vei og trenger en henger er ikke alltid så stor, og det medfører nok ofte merkostnader å få den returnert. Seriøse utleieseskaper er nok ditt beste håp, og da får du også en henger som er i forsvarlig stand. Hengere på statoil, shell, YX osv opplever jeg at veldig ofte er i dårlig stand og sundkjørte. Det vil du hvertfall ikke at den skal være når du skal ha en bil på hengeren! Lenke til kommentar
Kazooo Skrevet 11. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2014 Nå har jeg sjekka Esso, Statoil, Hertz, Avis etc. etc. og ingen driver med enveisutleie av hengere. Det er uaktuelt å kjøre 1500 km tilbake for å levere en henger, så jeg trur jeg bare må pakke lett i første omgang. Ta med det jeg får plass til i bilen. Flyttebyrå koster skjorta det også. Må sende 55-tommer'n i posten bare, ikke plass i bilen Takk for svar og tips! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Lei en van da, Hertz og de andre bilutleierne tar jo A-B leie uten retur. 1 Lenke til kommentar
joka Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 kjøp en tilhenger, og selg den når du er ferdig med den. 2 Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Hør med autolink om de har mulighet til å frakte den for deg. Jeg betalte ihvertfall 2200,- for å få fraktet en bil fra lofoten til sandefjord i vestfold. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 (endret) Lurer på hvorfor det er så mange som tror det er en bil som skal transporteres... Bilhenger i mitt hode betyr "tilhenger som skal trekkes av bil" (i motsetning til traktorhenger, lastebilhenger, ATV-henger) og ikke "biltransporthenger". Trådstarter presiserer jo dessuten i åpningsinnlegget at det er flyttelass og skaphenger det er snakk om. On-topic: å leie varebil og levere den tilbake på annen bilutleie-stasjon (samme kjede) er nok mer realistisk, men prisen for det kan være så høy at det kan være billigere å kjøre den tilbake selv (selv om det er 150mil), og deretter ta fly/tog tilbake nordover. Å kjøpe, for deretter å selge, en brukt henger er også et alternativ. Brukte innelukkede skaphengere er imidlertid dyre, og markedet mindre. Da bør man heller vurdere en vanlig "varehenger". Endret 13. juni 2014 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 sjekk easybring. Har sett før eksempel hestehengere som folk ønsker nordover Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå