Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor kan jeg leie bilhenger?

Anbefalte innlegg

Skal kjøre et flyttelass fra Telemark til Lofoten. Ingen svipptur med andre ord.

Jeg veit Esso og Statoil leier ut hengere, men jeg lurer på om det finnes mulighet for å leie en henger i sør/øst-Norge som jeg kan levere i Nord-Norge. Finnes det slike løsninger?

Jeg er ute etter en skaphenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen bensinstasjoner jeg noen sinne har leid av, har tillatt at andre stasjoner tar over hengeren ved levering.

Skjønner det forsåvidt godt, for sjansen for at noen skal motsatt vei og trenger en henger er ikke alltid så stor, og det medfører nok ofte merkostnader å få den returnert.

Seriøse utleieseskaper er nok ditt beste håp, og da får du også en henger som er i forsvarlig stand. Hengere på statoil, shell, YX osv opplever jeg at veldig ofte er i dårlig stand og sundkjørte. Det vil du hvertfall ikke at den skal være når du skal ha en bil på hengeren!

Lenke til kommentar

Nå har jeg sjekka Esso, Statoil, Hertz, Avis etc. etc. og ingen driver med enveisutleie av hengere. Det er uaktuelt å kjøre 1500 km tilbake for å levere en henger, så jeg trur jeg bare må pakke lett i første omgang. Ta med det jeg får plass til i bilen. Flyttebyrå koster skjorta det også. Må sende 55-tommer'n i posten bare, ikke plass i bilen :p

Takk for svar og tips! :D

Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor det er så mange som tror det er en bil som skal transporteres... Bilhenger i mitt hode betyr "tilhenger som skal trekkes av bil" (i motsetning til traktorhenger, lastebilhenger, ATV-henger) og ikke "biltransporthenger". Trådstarter presiserer jo dessuten i åpningsinnlegget at det er flyttelass og skaphenger det er snakk om.

On-topic: å leie varebil og levere den tilbake på annen bilutleie-stasjon (samme kjede) er nok mer realistisk, men prisen for det kan være så høy at det kan være billigere å kjøre den tilbake selv (selv om det er 150mil), og deretter ta fly/tog tilbake nordover.

Å kjøpe, for deretter å selge, en brukt henger er også et alternativ. Brukte innelukkede skaphengere er imidlertid dyre, og markedet mindre. Da bør man heller vurdere en vanlig "varehenger".

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...