LaDdeR Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg går på IKT og læreren lurer på om noen kan fortelle han hvordan man kan skifte IP grafisk i KDE.. ikke netconfig lissom Jeg kjører slackware 9.0.. osv. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 webmin syns jeg er ganske grei til sånn administrasjon..... www.webmin.com Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Typisk windows-mentalitet, når en enkel: ifconfig eth0 192.168.1.18 gjør jobben.. :o (Edit: Dette forandrer ikke ipen permanent, men å gjøre det varierer fra distro til distro) Lenke til kommentar
gspr Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Ja - ikke ta med deg Windowsmentaliteten til GNU/Linux! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 er det ikke: ifconfig eth0 inet 192.168.0.1 da? Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 If the first argument after the interface name is recognized as the name of a supported address family, that address family is used for decoding and displaying all protocol addresses. Currently supported address families include inet (TCP/IP, default), inet6 (IPv6), ax25 (AMPR Packet Radio), ddp (Appletalk Phase 2), ipx (Novell IPX) and netrom (AMPR Packet radio). Mao, behøvs ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå