Gå til innhold

Chieftec Big tower??

a_sondre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skj0nner ikke helt hva du mener! Chieftec Maxi, ergo Chieftec Big Tower? Det er jo mange forskjellige; DA01W, DA01WD, DA01BD, DA01BLD, DA01SLD.. personlig har jeg sistnevnte! Det er helt ok det vettu. Stilig. Minuset med DA01SLD er at det er lett aa faa riper i det! Fikk noen riper i dag.. Det syns jeg var synd. Ikke det at de syntes saa godt. Men jeg tror de kom av at jeg baerte toweret med jakka paa. En jakke med aapen glidelaas :sad: Skal aldri gj0re det igjen!

PS! Ja, jeg er perfeksjonist.

Lenke til kommentar

Jeg har også DA01SLD, og når det gjelder kjøling er det mer enn bra nok. Sitter montert 1 orig.vifte i sidedøra og det er plass til 5 kab.vifter til. (jeg har 4 stk i tillegg til den i døra, funker bra. 2 i front som suger inn foran hver sin HDD, og 2 bak som suger ut. Har i tillegg kun rundkabler, så det er forholdsvis optimal luftflyt i kabinettet mitt) Ellers er det jo bra lufting rundt CD-drev med store hull på sidene (jeg har 3 CD og har de montert med tomrom mellom hver...plass til tot. 6 stk.)

Og mfafa: du er ikke alene om og være perfeksjonist. Har ikke fått noen riper enda i kabinettet mitt, men den dagen de kommer...*grøss*...kommer jeg til å deppe 2 uker i strekk :razz:

Lenke til kommentar

Hvis du monterer vifte i nederste hullet bare ved å sett den der, vil vifta blå ut av kabinettet.

(Enermax viftene jeg har kommer med metall grill på ene siden så den må tas av hvis vifta skal snus. Derfor går jeg ut fra at den nederste plassen er ment for å få luft ut av kassa)

Etter hvordan jeg har forstått prinsippet med vifter vil det ikke lønne seg å sette vifte slik jeg skrev over. Hvis du setter vifte i hd rammene til å suge INN i kassa, kan det hende den nederste vifta vil suge den kalde lufta fra de to øvre RETT UT IGJEN! Kald luft synker, varm luft stiger. Personlig har jeg tettet igjen den nederste hullet og fylt resten med Enermax 80mm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...