Gå til innhold

Tips til bærbar som vil passse meg ønskes!

ral

Anbefalte innlegg

Noen merker skiller seg markant ut med tanke på feil og ustabilitet.

Hp/Compaq laptops og dektops suger, men HP-printerne er best av alle.

Fujitsu-siemens Amilo er møkk, mens Lifebook er okay.

IBM og Toshiba laptops er suverent best, og Acer er også bra.

Mine erfaringer stemmer 100% med det du sier. Jeg har ikke vært bort i like mange, men av HP/Compaq har det vært feil på 4 av 5!

IBM og Toshiba har jeg ikke hatt problemer med, men jeg føler meg ikke komfortabel forran ibm. (sikkert bare tilvenning)

Personlig foretrekker jeg Sony's laptopper, men de fås ikke i Norge. Jeg har ikke hørt om noe problemer med dem, utover at skjermen på min ble knust (utrolig at resten overlevde), og det er vanskelig å fa tak i deler.

Sonys lcd'er (laget av hitachi!) er de beste laptop skjermene jeg har brukt. De er så gode at jeg gjerne skulle hatt en til desktopen!

Siden skjermen er knust på sony'n min sliter jeg med å finne ny laptop. Den nye skal være minst like bra som den gamle, og det har jeg faktisk ikke klart å finne i Norge, uansett pris! Det er da først og fremst skjermkvalitet jeg er opptatt av.

-pg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaja...sier bare lykke til med maskinen jeg om du får den. når sa de at du skulle få maskinen?

Takk, sater på at det går greit jeg. Jeg veit ikke når jeg får den, men de sa de hadde få igjen på lager, så jeg burde være kjapp. Ellers er jeg som sagt ikke veldig utålmodig.

jeg har også tenkt å kjøpe denne laptopen, hvordan/hvorfor fikk du 15% rabatt?

Vel, jeg bare spurte om de kunne gi meg et tilbud som student.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg betalte ca 13 700,- med oppgradert harddisk (5400 rpm). Det tok utrolig lang tid da! (Så jeg fikk oppgradert det tråløse nettverkskortet gratis.)

Men jeg har noen ting å utsette på den. For det første er den veldig tydelig brukt før, selvsagt må de selge maskiner folk returnerer, men denne har en liten ripe og batteriet bar halvfullt. Ripa er ikke stor, men litt irriterende likevel. Ellers mangla en del til strømkabelen, men den får jeg selvsagt, så det er ikke noe problem.

Jeg ringte, og han jeg snakka med sa jeg kunne sende PC-en inn igjen og få en ny pga dette med ripa, men jeg er litt usikker på om jeg skal gidde.

En grunn til dette er denne pipelyden alle snakker om. Ja, det er en pipelyd i min og, ikke helt med en gang men etter hvert, men den er ikke veldig høy, må høre godt etter for å høre den uten å legge hode i tastaturet. Jeg er litt redd for å sende den tilbake og få en som er verre, så hvor ille er den egentlig for dere andre?

En annen ting er vifta, trenger den å gå hele tida?? Jeg har prøvd i alle fall en maskin uten centrino (pentium 4M) hvor vifta ikke gikk ved vanlig surfing, tekstbehandling ol. Jeg synes også maksinen er litt varm..

En ting om tastaturet til slutt: Jeg fikk mitt med klistrelapper og fikk beskjed om at det er den beste løsningen de klarer da de blir motarbeida av zepto.. Egentlig synes ikke jeg det gjør fryktelig mye, spesielt ikke når tastaturet er så utrolig bra!

Så, burde jeg sende den inn igjen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Ja. Absolutt. Blir nesten irritert her. Ikke ta til takke med en brukt maskin! Min skal i retur grunnet feil på skjermkort. Krev en splitter ny maskin. Det var nok den "studentrabatten" som fikk dem til å sende en brukt maskin.

Lenke til kommentar

Problemet med å sende den inn er vel at det tar en evighet.

Jeg ville krevet ekstra prisavslag og ekstra garanti på batteriet eller et nytt batteri. Alternativt bytte maskina, men da skal de sende den nye før du sender den gamle tilbake. Hvis det da er feil på den nye maskina også, beholder du begge intil de har funnet en erstattning som du er fornøyd med.

-pg

Lenke til kommentar

iBook (10499,-) eller Powerbook (14999,-), ulempen er at 3D-Studio ikke finnes, ellers er dette maskiner med god kvalitet som absolutt funker bar med hensyn til hva du har tenkt å bruke den til. Ligger Unix i bunnen og dette gjør at det er en bra maskin å programmere på, ettersom alle de tradisjonelle programeringsverktøyene er portet, i tillegg er det nye som feks Apples XCode.

Du har mulighet for å bli ADC-medlem (koster under tusen kroner) og da får du 20% rabatt på et engangs maskinvarekjøp. Dersom du kjøper Mac bør du benyttte deg av dette tilbudet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vel, det ente med at jeg sende maskinen inn igjen. Den begynte og pipe litt, dessuten hadde jeg problemer med at den plutselig restarta. Det kom opp en feilmelding, men jeg rakk aldri å lese denne før maskinen slo seg av..

Uansett, jeg fikk en telefon fra whitebox i går. De hadde en ny maskin til meg (de hadde bare en på lager), men det var en liten ripe på den og. Jeg skulle imidlertid få 1000 kr pga dette. Jeg sa selvsag ja..

Jeg må bare si en ting: Jeg synes jeg har fått god service fra whitebox jeg. Det eneste er at ting tar litt tid, men det kan jeg leve med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
De hadde en ny maskin til meg (de hadde bare en på lager), men det var en liten ripe på den og.

Kanskje det var min :roll: Sendte min inn til dem på mandag. Visste du at hvis maskinen blir ødelagt kan du kreve ny uansett om den kan repareres eller ikke?

Lenke til kommentar
Kanskje det var min :roll: Sendte min inn til dem på mandag. Visste du at hvis maskinen blir ødelagt kan du kreve ny uansett om den kan repareres eller ikke?

De sa maskinen var HELT ny, men veit ikke jeg. Hvorfor sendte du den i retur da?

Og, ja, jeg har fått med meg endringene i kjøpsloven (har jo vært sånn en stund da), og jeg er veldig fornøyd med den!

Lenke til kommentar

moro det der med whitebox. feil på maskiner gang på gang. riper osv, piping, jaja...sikkert greit det for folk som er dumme. syns at det alltid er et eller annet galt med maskinene til whitebox. glad jeg aldri kjøpte det dritte der.

Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe bærbar. Egentlig hadde jeg bestilt studenttilbudet ved NTNU, men etter tre uker har jeg fortsatt ikke hørt noe fra HP, men har fått med meg at de har brutt avtalen.

Vel, nok om det. Jeg skal bruke PC-en mest til programmering, surfing, email ol., men liker også å leike i photoshop og 3D-studio ol., men jeg er ingen stor spillentusiast.

Jeg kommer også til å bruke den til å se film, men vil da hovedsaklig bruke TV-skjermen min.

Dette kommer til å være min eneste maskin, da jeg har gitt bort min stasjonære. Dessuten har jeg tenkt å studere i utlandet neste år, og kjekt å ha en maskin å ta med seg. Jeg kommer heller ikke til å ha noen annen skjerm, så det er viktig at denne er god.

Dette er mine kriterier:

- Den må være stille!! Skal bruke den på lesesalen, en veldig stille lesesal..

- Bra skjerm er viktig!

- prosessor: pentium 4 M eller pentium M, gjerne centrino

- 512 MB RAM

- min. 40 GB harddisk

- combo DVD/CD-RW (eller gjerne DVD/DVD-RW)

- Den bør ikke være alt for stor og tung, men jeg er ganske sterk :wink:, så det teller ikke alt for mye, men litt..

Jeg er primært interessert i PC-er under 15 000,-

Forslag med begrunnelse mottas med takk! :)

:thumbs:http://www.dagbladet.no/dinside/2003/11/26/384590.html :love:

Lenke til kommentar
er sterkt det syns jeg, å lage ripe på en ny maskin, hva har de gjort liksom, tatt den ut av esken, lagd en ripe på maskinen for at dere skal få 1000kr billigere, så sende den til dere igjen. jaja....b-vare.

De sa det kunne skje at maskinen fikk en liten ripe når den blei pakka, vedkommende kommer borti med klokka el. Det er selvsagt slurvete, men jeg veit det kan skje. De sa de sjekka dette ekstra nøye på min da jeg allerede hadde klaget på ripe..

Jeg har ikke henta maskinen ennå, men regner med den har kommet nå, så får vi se (Har ikke vært hjemme og sjekka posten.)

Ellers synes jeg det er helt greit å spare 1000 kr hvis det eneste er galt er en lite ripe! (Jeg mener; jeg er ikke dum, men ikke urimelig eller veldig rik heller..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...