Gå til innhold

sirene i oppstarten

Anbefalte innlegg

har fikset mange pcer dei siste åra, men nå har min pc begynt å "hikke".

her for eit par veker siden skrudde eg den på. Den gjekk ikkje forbi BIOS og sjekk av kva hddar og cdromar som er innstallert. (det som normalt skjer på pcar.) Eg skrudde den av og startet på nytt. samme problemet. skrudde den av igjen og startet opp, då lastet den windows, men det gjekk treeeeggggt!. Skrudde så av hovedstrøm bryteren i ei stund og så skrudde på igjen, då kom den heilt normalt. Tenkte ikkje meir øve det, vant med nykker frå pcar. :o

Brukte den normalt i eit par dagar til, og så skjedde det sammme igjen. lært av feil og skrudde den av med hovedstrømbryter med ein gong, og den startet normalt igjen. :woot:

Neste dag eg startet den begynte den med samme feilen, men då og med ei da-du-da-du sirena i tillegg. skrudde av pcen med strømbryter og på igjen, den funka normalt. :shrug:

hovedkortet mitt har IKKJE lysdioder som viser kva som er feil slik som eg har sitt på andre hovedkort..

etter det så har eg ikkje hørt eller sitt feil. Nokon som veit ka detta kan være?

kjøre win xp pro engelsk

- msi k2-ultrad hovedkort.

- amd XP 1800+ prossesor

- geforce 4 skjermkort.

- 512 MB ram (her med to forskjellige hastigheter 233 og 333 mhz. har funket fint i 6-7 mnd)

- nettverkskort

prossesortemperatruen ligger på eit normalt nivå.

litt dumt om pcen skulle streika akkruat nå som nextgentel skal komme og legge inn adsl te meg.. (ventet siden begynnelsen av september) :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:roll:

Har fått sirenelyd noen ganger jeg og, men det grunnet overklokking av en låst prosessor. Da startet ikke maskinen i hele tatt, bare stod og laget sirenelyd.

Det som funket for meg var rett og slett å resette biosen. Det kan du gjøre ved enten å slette cmos eller å ta ut batteriet et minutts tid. Prøv dette, det skader iallefall ikke.

Sjekk også om prosessorvifta står og går som den skal.

PS: Du har samme prosessor som jeg hadde. Det kan nok i og for seg være årsaken til sirenelyden. Sikker på at du ikke har overklokket?

Lenke til kommentar

Får bare den sirenen hvis jeg lukker kabinettet ( har ingen vifter), så selfølgelig blir det veldig varmt inni der og den begynner å pipe pga. "CPU Overheat".

Tviler på at dette kan være det samme prob som deg, siden hos deg begynner det å pipe med en gang du skrur på pc'en.

Lenke til kommentar

har ikkje drevet med overklokking, men har hørt ulyd i vifta i det sista. den har eg nå skiftet... men det var faktisk itte at vifta blei skifta at sirena kom...

den andre viften begynte å bråke noe for j... (løysningen på det for min del var å stappe fingen inni... fy ****** så vondt!! :oops: då stoppet den å bråke iallfall..)

sjølve kabinettet er kjøpt av ein overklokker, så det er stappet med vifter over alt..

kan det være rama tru?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...