Gå til innhold

ATI og 60Hz?

overLoad

Anbefalte innlegg

Vurderer å gå over fra Nvidia FX til Radeon 9800 PRO.

Har sett poster hvor folk klager på 60 Hz på disse kortene i Direct X spill. Er det slik å forstå at ATI ikke har noen innstillinger som overkjører XP sitt problem med dette slikt som NVIDA har direkte i driverne?

Må man ha 3. parts software?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ATI sine drivere ligger på steinaldernivå i forhold til Nvidia sine hva praktisk funksjonalitet angår. Ikke er det støtte for skikkelig TV ut slik som i Nvidia, ikke er det refreshlocks, ikke overklokking ... huff. Håper de fikser driverne snart. :(

Hvis Nvidia har lik ytelse som Ati ved neste Gfxkort-kjøp, da blir det definitivt Nvidia på meg igjen, kun pga. driverne.

Lenke til kommentar

Ikke har jeg problemer med Refreshlock, de aller fleste har et 3.party program som kan overstyre hzen slik dem vil. TV-ut fungerer helt fint her hos meg ihvertfall. Overklokking er lagt inn i driverene, jo. For meg virker det nesten som om ATi har overgått NVIDIA i drivere nå. NVIDIA må jo redusere billedkvaliteten og jukser på hver enkel benchmark for å overleve. ATI har MYE bedre ytelse i dx9.0-baserte spill, UTEN å jukse på billedkvaliteten...

Lenke til kommentar
Ikke har jeg problemer med Refreshlock, de aller fleste har et 3.party program som kan overstyre hzen slik dem vil. TV-ut fungerer helt fint her hos meg ihvertfall. Overklokking er lagt inn i driverene, jo. For meg virker det nesten som om ATi har overgått NVIDIA i drivere nå. NVIDIA må jo redusere billedkvaliteten og jukser på hver enkel benchmark for å overleve. ATI har MYE bedre ytelse i dx9.0-baserte spill, UTEN å jukse på billedkvaliteten...

Sier ikke at det ikke er TV ut, men skikkelig TV ut, dvs. jeg vil ha fullscreen mediaplayer på TV samtidig som jeg har vanlig desktop på PC'n med mediplayer i windowed mode, tilsvarende "clone" funsjonaliteten på Nvidia sine kort. For i det hele tatt å få brukt TV ut på en praktisk måte måtte jeg installere noe tilleggs-skrot som het Hydravision(offisiell ATI software) .

Og siden du sier at det er innebygget overklokking i ATI driverne så hadde det vært fint om du kunne si hvordan man enabler dette i driverne for mitt 9800P kort.

Og "ATI har overgått Nvidia sine drivere" HÆÆÆ!? Hvordan?? :roll:

Lenke til kommentar

Hvis det er slik at jeg må ha 3.parts software for å fikse refresh i spill så utgår ATI. Da venter jeg heller til NVIDA kommer med noe nytt og bedre (NV40).

Har hatt dårlige erfaring med disse 3.parts software. Husker tiden da NVIDA ikke hadde fikset det. Fikk ikke battlefield til å funke blant annet.

NVIDIA sine drivere er konge nå når det gjelder slike ting og klokking.

Lenke til kommentar
Hvis det er slik at jeg må ha 3.parts software for å fikse refresh i spill så utgår ATI. Da venter jeg heller til NVIDA kommer med noe nytt og bedre (NV40).

Har hatt dårlige erfaring med disse 3.parts software. Husker tiden da NVIDA ikke hadde fikset det. Fikk ikke battlefield til å funke blant annet.

NVIDIA sine drivere er konge nå når det gjelder slike ting og klokking.

Reforce er et veldig bra program, fungerer både på nvidia kort og ATi kort. Fungerer glimrende, gi ikke slipp på tanken på å kjøpe et ATi kort. Det kommer du ikke til å angre på ;)

Lenke til kommentar
seff kan jo du ha høyere en 60 hertz for spill med ATI. Er jo bare å stille inn kostantfrekvens foreks. man trenge jo ikke ha 70hz på et spill og 90 på et annet. Det kan man fikse i controlpanelet til ATI

Det er nu ikke så selvfølgelig. Det er under 1 år siden NVIDA fikk den muligheten i driveren. Ser mange har problemer med dette. Kan man definere frekvens i forhod til oppløsning slik som NVIDIA? F.eks at 1280x1024 skal kjøres på 120Hz osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...