mad_arab Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Vell jeg vil ALDRI mer ha NV, de støtter Microsoft på TCPA www.againsttcpa.com de er fra denne stund rullet ut til de er borte fra lista. Ellers er de mer på pris enn på ytelse, ATi har snudd flisa fra 8500 dagene. De er noen helt annet nå. Jeg regner med at du ikke kjøper AMD eller Intel heller da? Og at du kommer til å slutte og kjøpe ATi nå som de blir chipsettprodusent, og etter all sannsynlighet er på samme liste iløpet av 1 år. Lenke til kommentar
krist2 Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Virker som nVidia har klart å sparkle over de verste hulla med Detonator 52.xx. Vel hvor lenge er det til detonator 5 kommer da??? Har fx5600 selv. Jeg kan ikke bruke DirectX 9 på min pc. Da kommer det et hakk hvert sekund. Dritt irriternede. Men Dirx 8.1 funker helt fint. De kan du finne her: http://download.guru3d.com/pafiledb.php?ac...e&id=1&file=681 Dette er beta drivere, så de brukes på eget ansvar. Jeg har ingen problemer med dem, men jeg har ikke et FX kort. De med FX kort har gjennomgående fått bedre ytelse med disse driverne, uten at kvalitet har blitt offret. Heller ikke mange som nevner problemer med disse, bortsett fra noen som har problemer med OpenGL spill som MOHAA og lignende.. Lenke til kommentar
L.. Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Virker som nVidia har klart å sparkle over de verste hulla med Detonator 52.xx. Vel hvor lenge er det til detonator 5 kommer da??? Har fx5600 selv. Jeg kan ikke bruke DirectX 9 på min pc. Da kommer det et hakk hvert sekund. Dritt irriternede. Men Dirx 8.1 funker helt fint. De kan du finne her: http://download.guru3d.com/pafiledb.php?ac...e&id=1&file=681 Dette er beta drivere, så de brukes på eget ansvar. Jeg har ingen problemer med dem, men jeg har ikke et FX kort. De med FX kort har gjennomgående fått bedre ytelse med disse driverne, uten at kvalitet har blitt offret. Heller ikke mange som nevner problemer med disse, bortsett fra noen som har problemer med OpenGL spill som MOHAA og lignende.. Vel har funnet denne beta versjonen jeg også. Men lurte på når de ville finne ut å gjøre den offisiel. En som SKAL virke. Og litt lettere å installere. :smile: Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 <kverulerer> Skal vi seee-heee-her da... sardiner 3 cm i omkrets, delfiner 30 cm i omkrets. Tror du mener tunfisk jeg. </kverulerer> Hvis du skal kverulere så får du gjøre det ordentlig. Delfin som har omkrets på 30cm?? skipper hadde ikke helt blitt den samme.... DrErling Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Hvis du skal kverulere så får du gjøre det ordentlig. Delfin som har omkrets på 30cm?? skipper hadde ikke helt blitt den samme.... DrErling "... and then you add a punch of salt..." "A punch? Don't you mean a pinch?" "Did I say a punch? I _meant_ a diameter! What kind of a fool thinks you can add a circumference to a bowl of ravioli? Huh, kids nowadays..." :wink: Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 tror de fleste er helt på fjelltur når det gjelder FX 5900ultra. Det er alldeles ikke noe dårlig kjøp, mye kraft for pengene, men høyest klokk er ikke alt, dessuten har kortet veldig variabel ytelse som også er ett minus. Selv i de fleste ting er det bare marginaler mellom ytelse og noen ikke. Forventningene stiger jo seølvfølgelig når du ser ett kort med 450på gpu og 425mhz på ram. Men det er ikke alt, det som er så genialt med 9800pro, liten vifte, yter veldig bra. Men det er ingen tvil om at Geforce 5900ultra er ett grafikkort til spillfraks med for mange penger i lommen. FX5900ultra. - Stor tung kjøler - Fyller 2 plasser mulig jeg er litt på bærtur sjøl nå, vet ikke helt hva jeg har svart på. Lenke til kommentar
Yidaki Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Ville bare si en ting, som sikkert mange reagerer på, d er jo så mange ATI frelste her ute. Har FX5900Ultra, og syns det er et Konge kort. På Starwars academy, spiller jeg med 1200* i oppløsning, m 8x aa/8xanisot. og spillet går flytende som en drøm, ligger vel rundt 50 frames tror jeg. En kamerat av meg har 9800pro, og mitt yter bedre enn hans...så nå venter jeg vel å få en hel del masse svar eller henvisniger til tester der ATI viser seg bedre ut..men det driter jeg i, fordi de fleste tester fra TomsHardware, viser at 5900 kommer best ut i nesten alle tester. Ati ligger ørlite foran (2-5 frames) på 2 eller 3. Fx5900 er et sinnsykt bra kort, og kan etter egen erfaring anbefales. Lenke til kommentar
L.. Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 <kverulerer> Skal vi seee-heee-her da... sardiner 3 cm i omkrets, delfiner 30 cm i omkrets. Tror du mener tunfisk jeg. </kverulerer> Hvis du skal kverulere så får du gjøre det ordentlig. Delfin som har omkrets på 30cm?? skipper hadde ikke helt blitt den samme.... DrErling "off topic" <kverulerer> Hadde du sagt desimeter i det minste. Ta et A4 ark ca 30 langt. Lag en dube. THADA En delfin som kan svømme opp til dass lokket ditt og ta et tygg på ræven din. <kverulerer> "on topic" Uansett. Går det ann å oppdatere firmwaren på skjermkortet?? SkjermkortBIOS'en eller noen lignende?? PS. Detonator 5 driverne funket 10 ganger bedre for min del. Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Gutten mente at delfiner fanges i tunfisk garn, hvor store de er spiler liten rolle.. tilbake til topic, så har dette blitt en ny AtiNvidia krangel, Jeg for min del har stor tro på nvidias nyeste drivere, men alt tyder på at hvis directx 9 spiller en stor rolle i din fremtid, kunne det ha vært lurt å ha Radeon, hvis du egentlig ikke ser den enorme forskjellen i å spille et spill i direct 9, eller 8.1 så har du et grafikkkort som yter toppers, Jeg for min del har GeForce 4 ti4200 og med det kan jeg spille f.eks. Mafia i 1280 x 1024 med max innstillinger på.. Og jeg har store forhåpninger om å kunne spille half-life 2 og Doom3 i behagelige oppløsninger, med max. details (om enn ikke 8xAA og hva annet man kan sette på som antisoprfrotiskfiltrering eller no sånt) men det går mye bedre med kortet DU har, så lenge du kjører DX 8.1 eller Nvidia kommer med drivere som fikser DX 9 problemene deres.. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Vell jeg vil ALDRI mer ha NV, de støtter Microsoft på TCPA www.againsttcpa.com de er fra denne stund rullet ut til de er borte fra lista. Ellers er de mer på pris enn på ytelse, ATi har snudd flisa fra 8500 dagene. De er noen helt annet nå. Jeg regner med at du ikke kjøper AMD eller Intel heller da? Og at du kommer til å slutte og kjøpe ATi nå som de blir chipsettprodusent, og etter all sannsynlighet er på samme liste iløpet av 1 år. Jepp, du gjettet riktig, kommer til å drive å kjøre nåværende rig en god stund hvis ikke disse planene avlyses da. Jeg vil ikke finne meg i det, hvis det er det de tror som er løsningen så skal jeg være en av forbrukerne som sier nei takk til dette. Jeg vil ikke ha noe sånt i min PC, og det er flere som synes det har jeg sett. Og dere har rett, de går der hvor pengene er, og hvis ingen kjøper den typen produkter har de gått på en smell, aka Nv og GeForce FX 5800 Ultra. Den ble jo tatt ut av produksjon ganske raskt pågrunn av at markedet sa nei takk. Lenke til kommentar
grid Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hm. Vi får et problem når vi skal ha ny CPU. The companies: The TCPA was founded 1999 by Compaq, HP, IBM, Intel and Microsoft. But in the meantime around 200 companies joined them. You will find Adobe, AMD, Fujitsu-Siemens, Gateway, Motorola, Samsung, Toshiba and many other well known companies. IBM already sells first desktops and notebooks with integrated TPM. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Men du gir vel blanke f i hva folk skriver på nettet?Det viktigste er hva du opplever når du sitter foran din egen PC. Glem benchmarks, merker du ikke noe lagg så vær fornøyd med kjøpet ditt. Er kanskje noe dyrt, men gjort er gjort. Eller selg det på qxl, får sikkert 2000,- over butikk prisen der uansett Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Slightly back on-topic: 52.xx-driverne fikser lagging annenhvert sekund med GeForceFX-baserte kort i Direct3D9.. F.Y.I. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Ville bare si en ting, som sikkert mange reagerer på, d er jo så mange ATI frelste her ute.Har FX5900Ultra, og syns det er et Konge kort. På Starwars academy, spiller jeg med 1200* i oppløsning, m 8x aa/8xanisot. og spillet går flytende som en drøm, ligger vel rundt 50 frames tror jeg. Fx5900 er et sinnsykt bra kort, og kan etter egen erfaring anbefales. Joa, jeg har aldri sagt at ATI yter bedre på -alle- spill. Men ATI korta gir mest for penga, mener jeg. Jeg har ingenting å si på at du har valgt et FX5900 Ultra, det som er viktig er at vi er fornøyde med det vi har valgt, ikke sant? Lenke til kommentar
type_o_negative Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Tom`s Hardware ? Ignorance is bliss...... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Forøvrig så blir jo FX eid når det gjelder anti-aliasing, noe jeg har blitt vant med å spille med i det siste. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Ville bare si en ting, som sikkert mange reagerer på, d er jo så mange ATI frelste her ute.Har FX5900Ultra, og syns det er et Konge kort. På Starwars academy, spiller jeg med 1200* i oppløsning, m 8x aa/8xanisot. og spillet går flytende som en drøm, ligger vel rundt 50 frames tror jeg. En kamerat av meg har 9800pro, og mitt yter bedre enn hans... Radeon kortene sliter dessverre med Jedi Academy. Selv om man skrur av ambient glow og setter shadows til simple (de tingene som dreper ytelsen mest) så er det en del slowdowns. så nå venter jeg vel å få en hel del masse svar eller henvisniger til tester der ATI viser seg bedre ut..men det driter jeg i, fordi de fleste tester fra TomsHardware, viser at 5900 kommer best ut i nesten alle tester. Ati ligger ørlite foran (2-5 frames) på 2 eller 3. Fx5900 er et sinnsykt bra kort, og kan etter egen erfaring anbefales. Problemet er at FX5900 ikke er så rått når det kommer til DX9. Har du tatt en titt på de siste testene på THP? Lenke til kommentar
johna Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Inn på topic,, du har ikke koifa med kortvalget ditt! Herremin,, det er jo et kjempebra kort, men desverre så får du samme grønne gress litt billigere over elva,,, men fortvil ikke,, du lever jo i norge her vi er vant til å betale mer enn andre. :-? Du får masse ytelse tross alt., men Ati ville nok vært mest fornuftig per idag.. Apropo nvidia hets, ati seiler i medvind, men vær obs., sjekk alltid for rust under lakken. Noen lik blir liggende lenge, men kommer alltids flytende opp tilslutt.. Hvem skjuler sitt lik best vet man aldri...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå