Aasheim Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Hei! Jeg planlegger å kjøpe denne saken: HP Pavilion Portable HPC 5430, P4 2.8Ghz 15"TFT,512MB,60GB,CDRW/DVD,LAN,FW,XPHome Men når jeg ser på de forskjellige testene rundt om på nettet så er svært få som i det hele tatt tester de bærbare PCene fra HP. Er det derfor de er rett og slett elendige? Vil dette være et godt valg? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Engen Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg fikk en slik for tre uker siden via hjemme pc ordning på jobben, og synes den fungerer greit. Aberet med maskinen er at HP har puttet inn et integrert grafikkort som deler minnet med resten av systemet, men hvis du allikevel ikke er en "hard core" spillentusiast så duger det helt fint. Spill funker også, men farger og oppløsning må justeres ned et hakk. I tillegg er det kun en 4.200rpm harddisk, hvilket i dag burde vært en 5.400rpm (helst en 7.200rpm, men det blir jo da desto dyrere) Viftesus følger med på kjøpet, men det gjelder alle "lappy'er" med desktop P4 prosessor. Designemessig er den meget pen - i den grad det har noe å si. Her er en av de ytterst få testene jeg har sett: http://www.pcmag.com/article2/0,4149,1041565,00.asp Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Som Engen sier, det er helt tydelig viftestøy fra den, så dersom det er en faktor for deg er det kanskje best å se på en Centrino eller Mobile P4 sak. Batterilevetiden er også noe begrenset av samme grunn. Ellers er skjermen veldig skarp og fin, ytelsen er veldig bra - jeg syns den duger fint også til spill, selv om jeg nok ikke kjører de mest krevende spillene på den. Veldig fint å ha 1400x1050 oppløsning - en får gjort litt mer på denne flata enn 1280x1024, selv om forskjellen ikke er den helt store rent pixelmessig sett. Mitt totalinntrykk er: Veldig bra laptop, med unntak av viftestøy og batterilevetid. Lenke til kommentar
Engen Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg vil bare nevne at jeg lastet ned en demo av spillet Chrome fra ITAvisen.no i går kveld, og slik gikk det: Spill i 1024X768 32 bits m/normale detaljer & 128mb minne: Spill i 1024X768 16 bits m/lave detaljnivåer & 128 mb minne: : Spill i 800X600 16 bits m/lave detaljnivåer & 128 mb minne: :-? Dette var bare for å understreke at dette IKKE er en spillmaskin, selv om HP markedsfører den som en kraftig multimedie notebook med samme ytelse som en stasjonær PC. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 hvis den ikke skal brukes til spilling så er det en grei maskin med mye ytelse for 14000 kroner. den støyer litt though, så for en student som skal være i lesesaler er den ikke et særlig lurt valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå