Tom&Jerry Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Jeg og fruen ser for tiden på en ukes pakkereiser. Man kommer jo over mye i Alanya og ellers vanlige plasser hvor jeg har vært mange ganger tidligere.På søkemotoren fant jeg "De Forente Arabiske Stater" og gikk inn bare for å se på gøy. Jeg har alltid fått for meg at Dubai er svindyrt og at man må legge opp penger i lang tid for å kunne feriere der. Jeg ble overrasket og fant de flotteste hoteller ved stranden til samme pris som de vanlige charterplassene.Gjorde straks litt research og fant ut at flytiden er 9 timer fra Oslo. Det er akkurat i grenseland for hvor lenge jeg orker å sitte på fly for 7 dager, men det skulle vel gå. Uansett fant jeg også ut at snittempraturene i Dubai ligger på rundt 40 grader om dagen og 30 om natten.Vil det være idioti å bevege seg ned i en sånn steikeovn midt på sommeren? Vi snakker jo ørken og en snittempratur på 40 grader. Jeg har vært i Alanya tidligere i juli og man var flere ganger over 40 grader. Synes ikke dette var kjempegale sålenge man fikk seg en dukkert i sjøen i ny og ne.Aner ikke hvordan 40 grader oppleves der nede kontra Tyrkia..Noen her som har vært i Dubai om sommeren?Vi tenker strand på dagen, spising på OK rimelige alternativer på ettermiddagen og eventuelle utflukter som de store kjøpesenterene, museer og alt annet man kan finne på i Dubai.Må si det frister mer med king size bed i Dubai enn en tynn madrass på Rhodos for samme pris Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Jeg var på jobb i fjor i Dubai i juli og august. Det var DRITVARMT. Ferdig snakka. 50 grader i skyggen på det verste, og det var Ramadan samtidig. (17800 bilulykker på 5 uker, kun pga underernærte sjåfører i 150 kmt i solsteiken). På kvelden var det fremdeles 40 grader, så å sitte ute og spise var grusomt. Luften var tett som et steambad. Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Pass godt på kona di da, blir hun voldtatt blir hun fengslet, og de fengslene der er ikke ferieturer som i Norge. Men jada flott land .... 1 Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Kan ikke tenke meg at 50 grader i skyggen er morsomt, særlig ikke på stranda. Personlig ville jeg aldri i verden kunne tenke meg å legge igjen penger i et land der det foregår så mye sosial dumping, faenskap og urettferdighet, men folk er forskjellige. Forøvrig er flytiden 7 timer, ikke 9. 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Ikke dra til Dubai i juli. Jeg har selv takket nei til Dubai-tur i juli og de som faktisk dro angret ganske mye. Det er helt uutholdelig å bevege seg utendørs. Dubai er et sted man helst drar på vinteren, som fortsatt er varmere enn sommeren i Norge. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Det er ikke bare ubehagelig varmt, det er farlig varmt. Du vil være innendørs i luftavkjølte soner hele tiden, på hotell og så ta taxi til shoppingsenter. Strand og utendørs basseng er det for varmt og for kraftig sol til å bruke. Museet jeg var i i Dubai er ikke luftavkjølt så å besøke det om sommeren er helt uaktuelt. Husk at dette ikke er "syden". Man havner i problemer om man ikke følger normen. Man skal ikke være beruset. kysse konen sin eller på noen måte være utagerende på offentlig sted. Bading når det er mulig etter at solen har gått ned vil antadelig bli sett på som utagerende oppførsel. I tillegg har de ramadan 28. juni til 28. juli så å reise dit i den perioden er dobbelt upassende. Regner med at du nå skjønner hvorfor du fant så billige flighter og hoteller i perioden.. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Reis til Dubai om vinteren du, jeg har vært der om sommeren noen ganger. Det er varmt. Lenke til kommentar
indigo Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 (endret) Haha, apekatt med tegnebrett. Fin strek! Helt enig med robertaas. Endret 11. juni 2014 av indigo 2 Lenke til kommentar
koots Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Selv for en som antagelig er godt over snittet glad i sol og varme er Dubai litt i varmeste laget på sommeren. Bassengene er gjerne avkjølt så det vil være forfriskende med en dukkert, havet derimot føles som et badekar og tilbyr ingen nedkjøling. Vi tilbragte tid ute i sol og vann på dagtid og satt ute og spiste på kveldstid samt gikk litt rundt og så. Det koker litt ned til hva man er vant til og hva man takler, det finnes bedre tider å reise dit og skulle jeg reist tilbake og hadde hatt valgmulighet ville jeg unngått sommeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå