Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Leverings tid paa Bluecom ADSL.

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tar det normalt for bluecom aa installere ADSL etter man har bestilt paa web ?

Ett annet spoersmaal:

Det var en fyr her som ga en link til en side hvor man kunne sjekke hvilken senetral man var tilkoblet til og om du kunne faa adsl osv..

Noen som har den linken .. Starta med metro tror jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker og bukker..

Etter 3 mnder fram og tilbake med NextGenTel saa gir jeg opp.. Noen ganger sier dem at dem kan levere og noen ganger saa sier dem at dem desverre ikke kan levere.

Saa naa proever jeg en annen leverandoer for aa se hva dem sier..

Den metro siden kommer med denne infoen paa mitt telefon nummer:

Resultat av validering: 

ADSL tilgjengelig, utvidet forbehold. 

Telenor's kundeservice er ogsaa ubrukelig, dem sier dem ikke kan se om jeg kan faa adsl saa da kan jeg ikke bestille ADSL fra dem ..

Hysterisk morsomt, spesielt naar naboen 3 meter fra meg har ADSL fra Telenor og en annen 10 meter fra meg har fra NGT..

Lenke til kommentar

Telenor's kundeservice er ogsaa ubrukelig, dem sier dem ikke kan se om jeg kan faa adsl saa da kan jeg ikke bestille ADSL fra dem ..

Hysterisk morsomt, spesielt naar naboen 3 meter fra meg har ADSL fra Telenor og en annen 10 meter fra meg har fra NGT..

Selv om naboen din bare bor 3 meter fra deg i luftlinje kan det være mange meter i kabellengde hvis du er litt uheldig med hvordan det er strukket opp. Du kan og være koblet til en annen sentral.

Lenke til kommentar

Tror nok at "utvidet forbehold" kan bety at det allerede ligger en bestilling inne på nummeret du søker på..

Dersom du nå søker på f.eks Tele2 får du nok nå opp et spørsmål om du ønsker å bytte leverandør.

Jeg fikk samme melding på mitt nummer etter jeg hadde bestilt hos Bluecom, og får forøvrig den samme meldingen enda. Og dersom jeg punsjer naboens nummer dukker meldingen "normalt forbehold" opp.

Dette er ihvertfall min teori!

- Wes

Lenke til kommentar
Tror nok at "utvidet forbehold" kan bety at det allerede ligger en bestilling inne på nummeret du søker på..

Dersom du nå søker på f.eks Tele2 får du nok nå opp et spørsmål om du ønsker å bytte leverandør.

Jeg fikk samme melding på mitt nummer etter jeg hadde bestilt hos Bluecom, og får forøvrig den samme meldingen enda. Og dersom jeg punsjer naboens nummer dukker meldingen "normalt forbehold" opp.

- Wes

Ja det laa en bestilling inne fra NGT saa det kan nok stemme men i dag saa jeg at dem kan ryke aa reise til mongoland. Makan til kundeservice skal du leite lenge etter hos NextGenTel

I nesten 4 mnder har jeg hatt en bestilling inne for ADSL fra Ngt men naa gir jeg opp.. Og naa skal det vel vise seg at bluecom ikke kan sette opp ADSL fordi NGT har noe greier paa linjen min..

Jeg bestiller for min far egentlig, jeg selv bor i Australia.

I dag ringte jeg bredbaands telefonen for aa hoere hva som skjedde med bestillingen. Etter aa ha sittet i 45 min (47 for aa veare eksakt) for aa komme igjenom (Husk jeg ringte fra Australia og det koster penger).

Naa fyren tar telefonen faar jeg beskjed om han ikke har noe med bestilling aa gjore, jeg proevd aa spoerre om han kunne sette meg over til en som hadde noe med det aa gjoere og forklarte at jeg ringte helt i fra Australia og at jeg ikke ville ringe opp igjen paa nytt og vente like lenge.

Svaret jeg fikk: Nei, jeg har annet aa ta meg av enn aa tilby kundeservice, du maa nok ringe kundeservice telefonen paa nytt..

Herre gud som det kokte i skallen min da..

Ringte paa nytt og kom igjennom etter rundt 40 min og fikk beskjed om grunnen til at det har tatt saa lang tid var at dem hadde "glemt" aa sende bestillingen til telenor (eller hva firma det var) men naa hadde dem faatt svar at linje nettet var fult ..

4 mnder har jeg ventet, ringt og purret ca 40 ganger men tydligvis til ingen nytte.

NextGenTel har STORE problemer og trenger virkerlig aa gjoere noe med det ellers kommer dem til aa miste mange kunder "Word of mouth is a powerfull thing"

Jeg har selv hatt NextGenTel naar jeg bodde i Norge , var faktisk en av de foerste 100 kundene dem hadde og var STOR fornoyd med dem.

Det er bestillings prosessen som er helt paa tryne, naar du foerst har faatt ADSL fra NGT saa er det den beste ISP du kan faa i Norge.

Men jeg vil anbefale ALLE som tenker paa aa faa seg ADSL til aa velge en annen leverandoer enn NextGenTel pga av systemet dem har.

Velg noe annet enn NextGenTel er mitt raad.

Lenke til kommentar

Naa har den kapaks siden oppdatert infor'en om telefon nummeret mitt ..

Resultat av validering:

ADSL tilgjengelig, utvidet forbehold.

Merknad

Linjen har produktet ISDN GT

Det er produkter på linjen som ikke kan kombineres med det forespurte produkt. - Aksesslinje Delt tilgang

Mulig produktklasse: ADSL 2048/256

Bluecom sin test sier dem kan levere men tele2 sin test sier dem ikke kan levere .. hehe

Hva tror dere .. blir det noen gang ADSL paa meg eller ?

Lenke til kommentar

- Wes

Ja det laa en bestilling inne fra NGT saa det kan nok stemme men i dag saa jeg at dem kan ryke aa reise til mongoland. Makan til kundeservice skal du leite lenge etter hos NextGenTel

I nesten 4 mnder har jeg hatt en bestilling inne for ADSL fra Ngt men naa gir jeg opp.. Og naa skal det vel vise seg at bluecom ikke kan sette opp ADSL fordi NGT har noe greier paa linjen min..

Jeg bestiller for min far egentlig, jeg selv bor i Australia.

I dag ringte jeg bredbaands telefonen for aa hoere hva som skjedde med bestillingen. Etter aa ha sittet i 45 min (47 for aa veare eksakt) for aa komme igjenom (Husk jeg ringte fra Australia og det koster penger).

Naa fyren tar telefonen faar jeg beskjed om han ikke har noe med bestilling aa gjore, jeg proevd aa spoerre om han kunne sette meg over til en som hadde noe med det aa gjoere og forklarte at jeg ringte helt i fra Australia og at jeg ikke ville ringe opp igjen paa nytt og vente like lenge.

Svaret jeg fikk: Nei, jeg har annet aa ta meg av enn aa tilby kundeservice, du maa nok ringe kundeservice telefonen paa nytt..

Herre gud som det kokte i skallen min da..

Ringte paa nytt og kom igjennom etter rundt 40 min og fikk beskjed om grunnen til at det har tatt saa lang tid var at dem hadde "glemt" aa sende bestillingen til telenor (eller hva firma det var) men naa hadde dem faatt svar at linje nettet var fult ..

4 mnder har jeg ventet, ringt og purret ca 40 ganger men tydligvis til ingen nytte.

NextGenTel har STORE problemer og trenger virkerlig aa gjoere noe med det ellers kommer dem til aa miste mange kunder "Word of mouth is a powerfull thing"

Jeg har selv hatt NextGenTel naar jeg bodde i Norge , var faktisk en av de foerste 100 kundene dem hadde og var STOR fornoyd med dem.

Det er bestillings prosessen som er helt paa tryne, naar du foerst har faatt ADSL fra NGT saa er det den beste ISP du kan faa i Norge.

Men jeg vil anbefale ALLE som tenker paa aa faa seg ADSL til aa velge en annen leverandoer enn NextGenTel pga av systemet dem har.

Velg noe annet enn NextGenTel er mitt raad.

kjekt å se at det ikke bare er jeg som har problemer med nextgentel sin "kundeservice" (er det ett fremmedord for dem) Begynner å bli redd at jeg også må vente i 4 måneder nå...sjekk her http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=159933

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...