Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvilke porter prukes på p2p?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, for å bli kvitt dette, så mener jeg det er mye lettere å hindre installasjon av programmet enn å stenge det. På f.eks Kazaa kan du sette den til å bruke port 80... Dette gjelder sikkert andre programmer også. Nei, fyr igang med disk-quota og rettigheter på maskinene slik at de ikke har en sjangs til innstallere programmet engang! :yes: Ellers, så logger du jo bare trafikken og luker ut "verstingene", mens du gir dem en kraftig reprimande og truer med RIAA eller sånt :D Good Luck! (You'll need it)

Lenke til kommentar

dere har ett lite problem de fleste nedlastings programmene kan faktisk komme seg ut selv med div porter er sperra men farten blir så der enklese er å si at på maskinenen i domene har ikke brukeren retigheter til noe annet en å kjøre programmene langt mindre laste dem ned evt. kjøpe teacher card som gjør pcen om til slik den så ut for første gang før man satte i teacher cardet,.

Lenke til kommentar

Hvilke os er det dere kjører på maskinene på skolen?

Er piece of cake å stenge hvis dere har isa-server eller som en annen her foreslo: teachers smartcard. Det er metoder å komme seg forbi smartcardet, men det får du ikke fra meg, da jeg selvfølgelig ikke vil at halve resten av skolen skal finne det ut, for da blir det bare masse ekstra-arbeid på meg.. :(

Lenke til kommentar

kjører 2000pro, med en firewall som er kun på klassen + noen i fylket.

den første firewallen/proxy er linux slackware. tror det er 8.0

nå er alle portene over 1024 sperra, med noen få untak, f.eks. 1026

var plaga med litt cs spilling og kazaa.

nå er det borte og cs-lamere er sure :D

takker for den linken som var over her ett sted, hjalp mye!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...