andhess Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Hei Har en XP2500 + en Alpha 8045 kjøler som jeg trenger en bra og forholdsvis stille vifte til. Denne kjølern er vel fortsatt noe av det bedre som finnes, ikke sant? Jeg skal overklokke til XP3200... Trenger bra kjøling men orker ikke helikopterlyder inne i maskinen. På forhånd takk! mvh A. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 En regulerbar Enermax vifte vil jo være ganske bra til det formålet. Det eneste minuset er at den ikke er helt stille på det laveste turtallet. Lenke til kommentar
radix Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Har hørt papst-vifter også skal være stillegående (og gode).. Lenke til kommentar
vibrio Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg har selv Alpha 8045 med enermax regulerbar vifte. Den er ikke helt lydløs, men temmelig stille ved lavt turtall. Det som forøvrig er genialt med Alphen er at den kjøler utrolig bra med lavt vifteturtall, trenger ikke pøse på med luft. Kjører selv 2.2 GHz og har enda ikke vært oppe i 50 grader. Et alternativ til enermaxen kan være en stillegående Papst. Disse er er kjent for å ha en litt penere gange. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Til tross for aldern er 8045'n en potent kjøler enda, ikke heeelt i toppen lengre, men med en papst har du definitivt en rolig og relativt effektiv kjøleløsning. Enermax regulerbare vifter anbefales ikke, de er støyende omtrent hva du gjør med dem. Lenke til kommentar
andhess Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Denne er vel ganske stillegående og dytter allikevel en del luft? 8412N2GML: Papst vifte, 45m³/time, 19 dB(A) Pris fra Mixroplex.no = 155kr mvh André Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Kommer litt ann på åssen hk du har...om du har et asus deluxe og kan stille viftehastighet i bios ser jeg ikke noe problem i å kjøpe en av de raskere 8cm papstene og så heller stille ned speeden...eller bruke en motstand eller annet til å stille viftehastigheten hvis du ikke har denne muligheten i BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå