Veritæs Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 http://www.hattelco.no/ Hvordan i hulleste skal man vite priser på de komponentene her da?? Man må tydeligvis logg inn, men også det HVORDAN?? Lenke til kommentar
superfant Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Det er fordi Hattelco er en leverandør. Du må være en registrert fohandler for å få tilgang på prisene deres. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Det er fordi Hattelco er en leverandør. Du må være en registrert fohandler for å få tilgang på prisene deres. Hvis jeg ikke tar feil, så bruker bl.a komplett denne levandøren. Lenke til kommentar
BirTh Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 PS data bruker dem i allefall Komplett bruker vel bla norek Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Det er fordi Hattelco er en leverandør. Du må være en registrert fohandler for å få tilgang på prisene deres. Hvis jeg ikke tar feil, så bruker bl.a komplett denne levandøren. Komplett bruker Norek og de har slått seg sammen til 1 selskap. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Hvis jeg ikke tar feil, så bruker bl.a komplett denne levandøren. Jeg trodde komplett bruker Norek, men de kan jo bruke flere leverandører. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Man kan vel snu det rundt andre veien og si at Norek driver Komplett og Hattelco driver PS Data. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Norek blir vel mer og mer borte.. Når jeg betaler regninger til Norek nå for tiden så går de rett inn på kompletts konto.. Lenke til kommentar
Stream Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 De fleste norske webshopper benytter enten Hattelco eller Norek (bare se på hvor likt webshoppene er bygd opp så ser du hvem som er hovedleverandør). Sist gang jeg fikk RAM ifra PC-Utstyr var det forresten store "Komplett.no" klistremerker på eskene (det var en hastesak, så de rakk vel ikke å klistre på sine egne lapper). Lenke til kommentar
dalri Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg har lurt til med brukernavn og passord til hattelco og norek Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Norek blir vel mer og mer borte.. Når jeg betaler regninger til Norek nå for tiden så går de rett inn på kompletts konto.. Kan vi ikke heller si at Komplett ASA eier både Komplett.no og Norek.no da? Og at alle betalinger går til Komplett ASA? Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg har lurt til med brukernavn og passord til hattelco og norek What Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 expert bruker også hattelco Lenke til kommentar
jevel Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Norek blir vel mer og mer borte.. Når jeg betaler regninger til Norek nå for tiden så går de rett inn på kompletts konto.. Kan vi ikke heller si at Komplett ASA eier både Komplett.no og Norek.no da? Og at alle betalinger går til Komplett ASA? Skal vi si det? Hei forresten. Lenge siden sist, Thomas. -KJ Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Dersom du går inn på www.Norek.no ser du at de også er upriset, pga av at de er leverandører. Du ser tydelig hvilke nettsteder som bruker samme leverandør. Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Det er veldig greit. Det er i realiteten kun to aktører på det norske datamarkedet. Disse to er Hattelco og Norek. Aktører er feil å si- vil heller si importører/grossister. Det er som stream sier bare å se på oppbyggingen av sidene til ulike webshopper. Du finner stort sett bare to ulike typer. Dette duopolet er faktisk skyld i at komponentprisene er kunstig høye her i landet. Det er derfor databutikken.com f.eks er litt billigere på mye. Har hørt rykter om at en stor internasjonal aktør (større enn begge til sammen) er på vei inn på det norske markedet. Håper denne presse prisene litt ned ved å utsette duopolet for konkuranse Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Du har jo også www.actebis.no og www.itegra.no Lenke til kommentar
bruno Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Det er veldig greit. Det er i realiteten kun to aktører på det norske datamarkedet. Disse to er Hattelco og Norek. Aktører er feil å si- vil heller si importører/grossister.Det er som stream sier bare å se på oppbyggingen av sidene til ulike webshopper. Du finner stort sett bare to ulike typer. Dette duopolet er faktisk skyld i at komponentprisene er kunstig høye her i landet. Det er derfor databutikken.com f.eks er litt billigere på mye. Har hørt rykter om at en stor internasjonal aktør (større enn begge til sammen) er på vei inn på det norske markedet. Håper denne presse prisene litt ned ved å utsette duopolet for konkuranse Du glemte visst EET, TCI og SMG, og den store du har hørt om er nok Microtronica som er på vei inn i SMG. Og at sidene til webshopper ser like ut betyr ikke at de har samme leverandør, men i mange tilfelle er det riktig. En av de viktigste grunnene til at komponentprisene er høye i Norge er at en norsk importør ofte må betale 10-20% høyere pris enn f.eks. en svensk importør, dette er på grunn av at vi har et høyere lønnsnivå og dermed er også markedet villige til å betale mer for varene, dessuten kjøper en svensk importør inn i større mengder pga. høyere folketall. Den norske kjøpsloven med inntil 5 års reklamasjonsrett er også en medvirkende årsak. De som tjener mest er nok importører og distributører, men de tjener penger nesten bare på volum, faktum er vel at de fleste økonomer ville annbefalt nedleggelse med de små overskuddene som er i hardwaremarkedet. Et firma som sitter igjen med kanskje 20-25 mill. av en omsettning på 500 mill. har egentlig ikke livets rett, et overskudd på 4-5% er så lite at selv små svingninger kan dra butikken utfor stupet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå