Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Smoothwall og Telenor ADSL

Anbefalte innlegg

Holder på å stuke med å sette opp en 'smoothie' for å koble seg opp med Telenor ADSL. Har sett i alle fall en bruker som har klart dette på disse forumene.

Kan noen fortelle meg hvordan dette gjøres? Trenger jeg å mekke et VCI/VIM script på egenhånd, eller har noen ett å låne bort, om dette er det jeg trenger?

Hvordan skal boksen evt. konfigureres videre med tanke på PPP oppsett osv.?

All info mottas med et stort takk :wink:

Mvh,

Oxide

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har satt i gang samme prosjekt selv.. Det er noe dritt, men telenor sier at du kan sjekke

http://www.online.no/guide/veiledninger/pr...orside-ics.html

for og få hjelp til og gjøre dette uten router..

Har du en litt bedre maskin med WindowsXP deler den ut internett automatisk ved bruk av Raspppoe eller TelenorADSL PPPOE Systems..

Hvis du finner ut noe mer, gidder du maile meg?

[email protected]

trenger litt veiledning selv.. :wink:

Lenke til kommentar

Fant ut hva problemet mitt var, og jeg lærte noe viktig. Dvs. IKKE skriv brukernavn/passord kl. 0500 om morgenen :grin:

Konfigurasjonen av smootwall gikk smertefritt foruten om denne feilen. Telenor krever ikke VCI/VIM. Sleit en del med installasjonen, men dette var pga. ustabil hardware.

Har tidligere brukt RASPPPoE og to maskiner med W2K og en HUB uten noen problemer.

Maskinen som kjører Smoothwall er en 486DX2 Cyrix 66MHz med 28MB RAM og en 540MB HD. Duger som bare det. Tror Smoothwall er det beste som har hendt meg siden jeg fikk internet med 28.8 modemet mitt :grin:

Personlig gir WinXP meg frysninger langt ned i lilletåa, og jeg har ingen erfaringer med hvordan evt. DHCP og internet deling settes opp her. Vet om folk som kjører WinXP med RASPPPoE uten problemer.

Btw, jeg tror det er best om vi kommuniserer på forumet så det vi evt. finner ut kan hjelpe andre som sliter med lignende saker.

Mvh,

Oxide

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-19 13:20, Oxide skrev:

Maskinen som kjører Smoothwall er en 486DX2 Cyrix 66MHz med 28MB RAM og en 540MB HD. Duger som bare det. Tror Smoothwall er det beste som har hendt meg siden jeg fikk internet med 28.8 modemet mitt
:grin:

Kan si meg veldig enig med Oxide på dette punktet. Kjører Smoothie på en maskin som faktisk har dårligere spec enn hans. Fungerer som hakka møkk.

Bruker du den ikke allerede? Ta en titt på http://www.smoothwall.org

Anbefales!

[ Denne Melding var redigert av: jokohoma på 2002-02-19 19:01 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...