Gå til innhold

For mye Shin Etsu?

dofferneo

Anbefalte innlegg

Kan kjølingen bli dårligere hvis man har et for tykt lag med kjølepasta på CPU-kjernen. Fikk Volcano 12 :D i går, og bruker den med Shin Etsu. Synes ikke at den kjøler godt nok. Ligger på 31 C, og det er stortsett det er "bare" 7-10 C mindre enn med 1 Cooler Master kjøler jeg hadde. (Den var til 2600+, og hadde ca.25 alu.finner)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan kjølingen bli dårligere hvis man har et for tykt lag med kjølepasta på CPU-kjernen. Fikk Volcano 12  :D  i går, og bruker den med Shin Etsu. Synes ikke at den kjøler godt nok. Ligger på 31 C, og det er stortsett det er "bare" 7-10 C mindre enn med 1 Cooler Master kjøler jeg hadde. (Den var til 2600+, og hadde ca.25 alu.finner)

31 grader ved luftkjøling er absolutt godkjent. Hva måler du med? Er dette under load eller idle?

Lenke til kommentar

31 grader ved luftkjøling er absolutt godkjent. Hva måler du med? Er dette under load eller idle?

Målte rett etter at maskinen startet for første gang denne dagen (tror jeg). Måler med ASUS probe. Viften på min; ca. 1700 rpm. CPUen går på 136Mhz*15 (standard ca. 133*15). Kjørte PCMark 2002 et par ganger i går for å sjekke hvor høy tempen blir, men Windowsen er ikke helt stabil, så maskinen starta på nytt. :grumpy:

Får prøve mer i dag. :smile:

Lenke til kommentar

Målte rett etter at maskinen startet for første gang denne dagen (tror jeg). Måler med ASUS probe. Viften på min; ca. 1700 rpm. CPUen går på 136Mhz*15 (standard ca. 133*15). Kjørte PCMark 2002 et par ganger i går for å sjekke hvor høy tempen blir, men Windowsen er ikke helt stabil, så maskinen starta på nytt. :grumpy:

Får prøve mer i dag. :smile:

Målemetoden din er helt på jordet. Du måler selvfølgelig ikke temperaturen rett etter oppstart. Idle-temp måles etter at maskinen har "stått stille" i et par timer. Load måles under cpu-intense applikasjoner, gjerne etter at disse har gått en times tid.

Lenke til kommentar

Målemetoden din er helt på jordet. Du måler selvfølgelig ikke temperaturen rett etter oppstart. Idle-temp måles etter at maskinen har "stått stille" i et par timer. Load måles under cpu-intense applikasjoner, gjerne etter at disse har gått en times tid.

Åååå... :o er det det det betyr. Det var jeg egentil ikke helt klar over :oops:

Men som jeg sa... Jeg skal teste Volcanoen mer i dag. :D

Lenke til kommentar
Du trenger ikke la den idle i et par timer.. 5-10 min er som oftest mer enn nok.. kjør prime 95 i noen timer så ser du om pc'en er helt stabil og hvor varm den blir..

Idle-temp blir på ingen måte stabil etter 5-10 min.

Gjør det hos meg, men.. pc'en min er sikkert merkelig..

Lenke til kommentar

Testa Volcanoen litt mer i går. Tempen ligger på rundt 35 C idle på min. fart (det er ca 1900 rpm.) Etter halvannen time med GTA-VC lå tempen på ca. 40C. Da hadde jeg økt turtallet til 2900rpm. Og det er vel ikke så verst :D Men har bare hatt den i to dager, så det gjenstår mye testing. (Synes egentilg at det er for varmt med 40C, men det skyldes at resten av maskinen blir så varm). :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...