annsilje Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 jeg har tenkt å kjøpe meg canon eos 300D inkl. den linsa som jeg ikke husker mer om akkurat nå. Ser at prisene på web er betydelig billigere enn å kjøpe i butikk. Canon har leveranseproblemer for tiden på dette kameraet så regner uansett med å måtte vente en del. Det jeg er redd for ved å bestille på nett er at de 'stripper' kamera for alt ekstrautstyr som man normal ville regne med at følger med (batterilader, minnekort, osv...). Noen som har noen erfaring med dette? Lenke til kommentar
haakis Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Har nettopp kjøpt Olympus c-750 fra en webshop, og alt av utstyr fulgt med (lader, batterier, minnekort, fjernkontroll osv.). xd.no/ mpx.no har Canon Digital EOS 300D m/linse på lager. Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 En web-shop som stripper sine kamera vil nok ikke være lenge i drift. Bestill hos en av de kjente, så risikerer du like lite som å kjøpe det i hvilken som helst butikk. Selv bruker jeg xd.no som har en flott service og ligger lavt i priser. Må si jeg er ganske så missunnelig på deg nå men min tur kommer nok etterhvert også Lenke til kommentar
annsilje Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 er databutikken.com noe å anbefale? Tror det er de som har det billigst for tiden. Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Etter å ha lest en mengde skrekkhistorier om hvordan Databutikken.com behandler retursaker (se på webshop-erfaringer på www.hw.no) ville jeg holdt meg milevis unna dem. Har riktignok ikke førstehåndserfaring med dem, men betaler heller noen hundrelapper ekstra for å være sikker på god service. Kjøpesummen er tross alt bare en del av det store bildet. Service er vel så viktig, synes jeg Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Bestillte min 300D fra mpx mandag morgen, og hentet den på posten i dag. Hurra! Lenke til kommentar
Euroboy_bgo Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Enig med mye av det som er skrevet ovenfor. MPX / XD er skikkelige seriøse greier og leverer det de lover. Også i Norge kan det være useriøse webshoper...og gjengs regel er vel...billigst er ikke best. Enten har de ikke kameraet på lager eller så er det det ene eller det andre.... Webhandel fra utlandet ????? for populære kameraer som Canon 300D er det neppe noe å hente prismessig hvis du skal sammenligne hva du får av utstyr med " pakka " i norge og hva du må betale når sannhetens øyeblikk er der og du oppdager at DET kanontilbudet viser seg å være en strippet versjon som de heller ikke har på lager. Så har du tilgjengeligheten også. Har selv handlet 300D i USA og fått det til Norge for en pris av ca. 9.300 alt inklusive, men all jobben jeg har hatt med denne bestillingen. Det var ikke verdt det. Hadde satset på MPX/XD...hadde jeg visst bedre.... Men kameraet er helt suverent det....glimrende å bruke ! Lenke til kommentar
annsilje Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 jeg foretrekker egentlig å vente litt på å få kameraet enn å betale 2000 ekstra, det er rimelig mye penger i min lille verden Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 er databutikken.com noe å anbefale? Tror det er de som har det billigst for tiden. Les Webshopguiden og døm selv! Alle butikkene er som regel gode på levering, det er returbehandlingen som skiller de dårlige fra de bra! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Selv bruker jeg xd.no som har en flott service og ligger lavt i priser. Lavt i pris? Mulig, men butikken jeg jobber i har samme pakken billigere enn xd.no. Kanskje derfor de blir revet ut av butikken så fort vi får de inn? :-) Canon har faktisk bedt oss om å sette opp prisene, men det har de ikke lov til så lenge de får det de skal ha. Hehe. Tror også xd.no og mpx.no har importert selv fra utlandet, ettersom det nesten er umulig å få noen flere kamera fra Canon for tiden. Farene ved å kjøpe dobbeltimporterte kamera er mange, og jeg har nevnt de i en annen post. Lenke til kommentar
haakis Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Nå er det vel snart ikke flere web butikker igjen du ikke har beskyldt for denne "grusomme" dobbelt importen din. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Nå er det vel snart ikke flere web butikker igjen du ikke har beskyldt for denne "grusomme" dobbelt importen din. Bare advarer folk mot å sjekke opp dette. Men det er en kjent sak at mange importerer EOS 300D på grunn av at det ikke er mulig å oppdrive nok av de i Norge. Er jo helt og holdent Canon's egen feil. Lenke til kommentar
poesi Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Noen som har erfaring med ITButikken.no? Ser at de skriver følgende om sin reklamasjon: "Varer som ikke er komplette kan ikke krediteres, men kan kun byttes, hvis varen er defekt og fortsat under garanti." De driver også fra Danmark - har dette noe å si for garanti o.l? Lenke til kommentar
Jove Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Noen som har erfaring med ITButikken.no? Ser at de skriver følgende om sin reklamasjon: "Varer som ikke er komplette kan ikke krediteres, men kan kun byttes, hvis varen er defekt og fortsat under garanti." De driver også fra Danmark - har dette noe å si for garanti o.l? Har ikke prøvd. Men tørr heller ikke. Les gjerne brukererfaringer derifra, f.eks: her Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Jeg så canon stjerneskuddet til 8000 et-eller-annet NOK på webshopen til elektrobutikken som holder til på CITTI-park i Flensburg eller som det hetet før: Citti Grossmarkt. Butikken virket iallefall seriøs, så webshopen er nok også seriøs. Prisene står i euro. Portoen vet jeg ikke. Men du kan jø kjøre ned til Cittipark på juleshopping eller f.eks ta buss ned, på en weekend, det skal nok være billigere. Du kan jo enten ta det som juleshopping eller ta det neste halvår. Uasett er url'en til webshopen til Media Markt (som ligger på Citti park) følgende: http://www.mediamarkt.de/ Dette er jo selvfølgelig bare et tips til deg, men 8000 NOK er vel billig for et kamera. Flensburg er en tysk by som ligger rett over grensa fra Danmark. Lykke til! PS, Siden til media markt er på Tysk! Men jeg klarte iallefall å finne prisen på det, selv om jeg aldri har hatt Tysk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå