Jome Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg har akkurat fått ny Netopia-router fra NGT etter mye NextGenTull & Tullingnor.. Men det er en ting som er litt kinkig.. Jeg har vært inne på routeren og åpnet litt porter, men det ser tilsynelatende ut som det bare går an å åpne èn port på hver lokale IP-adresse, feks. 10.0.0.2, og da utelukker du 10.0.0.3 - 4 og 5. Har flere maskiner på bruket, så jeg skulle hatt fixet alle samtidig. F.Eks: Jeg åpner port 113 for mIRC på IP 10.0.0.5 Hvis jeg prøver å åpne samme port på 10.0.0.2 etc., så tillates det ikke av Telnet. 10.0.0.1 som er standard gateway er heller ikke vits i å åpne, det funker ikke. Kan eller ikke bruke 10.0.0.x som wildcard.. er det noen andre måter å gjøre dette på.. ?? Vil tro at det må gå an å bruke et wildcard eller noe... Lenke til kommentar
Azton Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Du åpner nok ikke portene, men forwarder dem. Du kan bare forwarde en port til èn IP, derfor nektes du å 'åpne' den til andre IP'er. Lenke til kommentar
Domino Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Men hvorfor gjør du dette i det hele tatt? Det er vel strengt tatt NAT'ing du driver med, ikke åpning av porter.. Og dette tar da vel routeren seg av automatisk? Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Hvis du skal åpne opp én port for flere IP adresser så bruker du bare 0.0.0.0 i Netopia routeren (mener jeg å huske i farten da). Lenke til kommentar
Treat Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 http://www.relativt.net/ Lenke til kommentar
Jome Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 http://www.relativt.net/ Bra side, men den sier ikke noe om akkurat dette problemet, tror jeg.. Hvis du skal åpne opp én port for flere IP adresser så bruker du bare 0.0.0.0 i Netopia routeren (mener jeg å huske i farten da). Betyr ikke det "alle IP-adresser", oxo eksterne... ? Eller.. Takk for svar.. prøver med 0.0.0.0 og ser om det funker.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå