Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke koblet opp ADSL med router

Anbefalte innlegg

Den gamle Unexrouteren min har takket for seg, så jeg har kjøpt en ny router som skal dele Telenor ADSL mellom to maskiner. Routeren er en CNet 4-ports, kjøpt hos Komplett.

Med denne får jeg ikke koblet meg opp mot nettet, av en eller annen grunn. Jeg har satt opp en PPPoE-tilkobling med riktig brukernavn og passord, hva er det jeg mangler? Når jeg trykker "connect" i oppsettet på routeren får jeg bare en feilmelding ("connection failed" eller noe i den duren).

Nå har jeg koblet opp med RasPPPoE på den ene maskinen, og det hadde vært veldig fint om noen kunne hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av installer rasPPPoe ikke vits i det siden det er implentert i router... da skal det trolig funke alså!!!! jeg hadde det samme problemet og løste det med å avinstallere alt med raspppoe.. Og alt skal være på automatiske instillinger.

Lenke til kommentar

det er jo en bruksanvisning på hvordan man skal justere routeren også. det er jo denne som skal koble seg opp og fordele deretter igjen til deres maskiner. ALT står i manualen.. så fjern raspppoe og se i manualen og bruk informasjonen der. ALT SKAL STÅ DER!!! :yes::yes:

Lenke til kommentar

Takk for svar...

Ja, jeg bruker hele brukernavnet, har dobbelsjekket det. Passordet er også riktig. Kan jo alltids prøve å flashe routeren, har ikke gjort det. RasPPPoE bruker jeg som sagt nå på den ene maskinen fordi routeren ikke funker, har koblet maskinen rett i modemet. Bruksanvisningen ga meg ikke så veldig mye hjelp, der sto det at jeg ikke skulle bruke PPPoE, funka selvsagt ikke det heller... :roll:

Sliter fortsatt... hjelp mottas med takk.

Lenke til kommentar

Standard feil Nr 1 er at en glemmer "@online.no" etter brukernavnet. Dette har du selvsakt ikke glemt, men du må også huske å sette opp ruter med DHCP. Når dette er tilstede, brukernavn og passord er riktig lagt inn, skal routeren ha nok opplysninger til å snakke med ADSL modemet og PCer. Kablene er selvfølgelig sjekket og LED diodene lyser som de skal både på PC, router og ADSL modem.

PC må også settes opp riktig. Avinstaller programmet som fulgte med ADSL modemet fra Telenor. Sette deretter opp PC for å kommunisere over LAN og kryss av for at den aldri skal ringe opp noe nummer ved oppkobling.

Går det bedre nå? :-)

Lenke til kommentar

Alt det der er sjekket... :(

Nå prøvde jeg å sette opp routeren på nytt, skrev inn brukernavn, passord osv igjen, trykte på "save"...

...

...

...

ingenting!

Nå har jeg f**nmeg mistet kontakt med routeren :grumpy:

AAArgh jeg blir så forbanna! Kommer ikke inn på den web-baserte menyen til routeren, får kun svar på ping. What do I do? :o

Nå er jeg frustrert, men takk for at dere prøver å hjelpe!

Lenke til kommentar

Fulgte det en CD med Routeren. Det skulle vel ikke ligge et program på CDen slik at du kan "lete opp" routeren din igjen. Den har nok intatt en annen IP adresse enn den du brukte tidligere. Programmet oppretter kontakten slik at du igjen kan legge inn riktige parametre. :wink:

Du har 2 PCer i nettverket ditt. Hvilket operativsystem har du? Du er heldig hvis du har XP for da kan du gå inn under nettverk å kontrollere at PCene ser hverandre. Hvis ikke, er det litt mer krøkkete men ikke umulig.

Lenke til kommentar

Ja riktig, du har kontakt med routeren og ingen CD. Forsøk å resette ruoter. Trekk ut strømkabel og vent noen sekunder før du setter på plass igjen.

Fra XP maskinen skal du kunne se 2K maskinen din og du bør kunne få kontakt med den 2K maskinen hvis nettverket er riktig oppsatt. Fungerer dette så er PCene satt opp riktig, og du kan da konsentrere deg om oppsettet mellom ADSL modem og Router.

Jeg synes 2K i nettverk er litt vanskelig å håndtere (men ikke umulig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...