wirrumsen Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hei, jeg står på trappene til å kjøpe meg en ekstern harddisk. Det begynner å bli farlig heftig med ei linje på 150 Mbit, så den allerede eksisterende disken begynner faretruende raskt å nærme seg kapasitetsgrensa... Siden jeg bare har en bærbar med meg på studenthybelen, ser jeg meg nødt til å gå til anskaffelse av en ekstern harddisk. Siden disse benytter seg av FireWire/USB2.0 er ikke hastighetsproblemer lenger noe problem her. Er drittlei av å brenne ut CD'er hele tida, og en ekstern harddisk er så kjekk å ha siden jeg kan bruke den mot alle maskinene. Tøft! Så, spørsmålet er; er det noen som har erfaringen (gode/dårlige) med for eksempel Maxtor Onetouch 200 Gb eller lignende? Behøver ikke bare være Maxtor, men også andre produsenter. Men jeg setter en maks kostnad på mellom 2500 og 3000 kroner (inkludert frakt...) Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Har selv en 250GB Maxtor ekstern Firewire/USB2.0 disk og har bare positive ting å si om den. Funker uten problemer (så lenge USB2.0 drivere og slikt er riktig installert sef.). Anbefales på det sterkeste. (Har ikke prøvd tilsvarende løsninger fra andre leverandører, men går ut ifra at de ikke er noe dårligere/bedre enn Maxtor'ne. Helt sikkert trygt å kjøpe dem også) Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Vet det ikke er det du spør etter, men du kan f.eks skaffe deg et harddiskkabinett som du stapper hvilken som helst disk inn i. Kjekt å ha, siden du kan bytte ut denne disken med andre hvis den blir full! Har selv eMagic harddiskkabinett for 3.5" IDE aluminium,USB 2.0/Firewire og er strålende fornøyd ! Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Vet det ikke er det du spør etter, men du kan f.eks skaffe deg et harddiskkabinett som du stapper hvilken som helst disk inn i.Kjekt å ha, siden du kan bytte ut denne disken med andre hvis den blir full! Har selv eMagic harddiskkabinett for 3.5" IDE aluminium,USB 2.0/Firewire og er strålende fornøyd ! Takker. Har tenkt tanken selv. Har med det første ikke bruk for en disk på 200 GB, så jeg slipper jo billigere unna dersom jeg velger en del-for-del-løsning som dette. Det koster jo relativt mye for kabinettet, så alt i alt blir det dyrere enn en ferdigløsning. Men, alltids en fordel å kunne bytte disker uten å måtte gå til anskaffelse av hele røkla. Alt av kabler følger med? Enkelt å installere? Drivere? Ytelsen er bra? Lenke til kommentar
shahin Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Spørsmålet blir om den takler disker på 250/300gb? Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Slightly off-topic, men du kan gjøre som meg; bruke en litt eldre PC til RAID-skap, putte den i gangen og kjøre inn fire 160 GB-disker i den. Med den ene disken til error-correction blir det 480 GB til filer. En ekte fil-server med andre ord. Det er selvsagt ikke så elegant som den løsningen du tenker deg med USB 2.0/FireWire-disk, og det vil koste litt mer enn 2500-3000, men det er kanskje et alternativ for de andre som leser tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå