superdigg Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Sliter med å bestemme meg. Sitter på ett ATI Rage Fury (på tide å oppgradere...) og lovte meg selv aldri ATI igjen! Hadde det ikke vært for at så mange sier at 8500 kikker æs så hadde det vært greit. Hercules kortet er klokket 250/250 og jeg regner med det har 4ns minne så det er jo ikke like bra som ATI sine egne retail kort (de koster for mye spenn) men det er jo mulig de lar seg klokke noe. Regner med å kunne få en del ekstra ut av Gainward kortet - ca Ti500 standard. Hercules kortet er definitivt det billigste. Er det stor forskjell på 2d kvalitet? Trenger definitivt noe hjelp her! Lenke til kommentar
olava Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Har samme problem som deg, får rett og slett ikke bestemt meg i valg av grafikkort. Vurderer nå og vente til GF4 TI-4400 er i butikken, men er usikker på TV-ut kvaliteten på det. Har tenkt å bruke det primært til spilling , men også for å koble det til Tv,en (avspilling av DVD etc.). På dette feltet er kanskje ATI Radeon 8500 bedre ??. Når det gjelder Hercules kortet du sikter til tror jeg du må vente en måneds tid før det er på markedet her i Norge ! Ingen Webshopper jeg har vært innom har dette kortet ennå. Tror jeg enten velger ett ATI Radeon retail kort fra Multicom (2799,-), eller venter til GF4 er i butikken. Alle anbefalinger er hjertelig velkomne... Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Jeg kan i alle fall anbefale Radeon 8500 på det varmeste.... og driverproblemer har jeg ikke hatt i det hele tatt, for å være ærlig hadde jeg større driverproblemer med det gamle GeForce2 mx kortet mitt(korrupte teksturer osv.) Lenke til kommentar
Alcaid Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Jeg har et Gainward GeForce 3 PowerPack!!! Ti/480 XP 3.8ns. (huff, nesten svett av å skrive navnet). Dette er et TI200 kort, men jeg kjører stabilt på 250/550. har ikke prøvd høyere, siden jeg har originalkjøling. Vil ikke toaste kortet FØR en eventuell vankkjøling av GPU og RAM er på plass :wink: Kjøpte kortet fra Databutikken.com , men der seller de ikke kortet lenger, bare Ti/460 versjonen. Det er kanskje vanskelig å finne kortet jeg har? Det er viss "Christmas 2001 Spesial Edition". Er det flere som har dette kortet, og som har overklokkingsresultater med og uten kjølningsmodding? Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 18. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2002 Takk for svar. Når det gjelder Hercules kortene så skal de visstnok shippes på fredag (22 feb), så det er ikke så lenge til. Amraam.no venter de i slutten av februar og Buydirect og Komplett 15 mars. Synes jo det er litt fristende å se retail utgave til ca 1900 og bulk til 1750. Det er Xbitlabs som melder at de er klare i slutten av uka: http://www.xbitlabs.com/news/story.html?id=1013832708 Må jo innrømme at Gainward frister også. Uansett en av de to havner på en Asus A7N266-C (nForce) sammen med en XP 1700+ så jeg blir neppe misfornøyd. Kan kanskje se for meg at Geforce'n smelter lettere sammen med nForce chipsettet. Samme hva så er det alltid greit med noen flere meninger/erfaringer, så bare kjør på! Lenke til kommentar
Borf Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 går for ati igjenn, eg har hatt eit ATI Rage Fury i gamle dager då var eg litt irriter over at driverene funka dorleg og litt andre småfeil, og no har eg eit radeon8500 og har ingen problem, med den yeste drivene frå ati så funker alle spil som eg har prøvd, fekk vel og merek litt bedre ytelse med ein eldre versjon ati rules!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå