Gå til innhold

Innstillinger på en Geil PC3200 400MHz Ultra CL2 brikke

dacourt

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har i maskinen min en stk. Geil 512MB DDR PC3200 400MHz Ultra CL2 5ns Copper Heat Spreader 2,6-2,9V brikke.

Det jeg lurer på er hvilke innstillinger jeg maksimalt kan stille brikken på i bios i et uklokket system.

Her er et bilde av innstillingene jeg har nå (default innstilling)

minne1.gif

Resten av maskin oppsettet mitt:

CPU: P4 2.6 800mhz ht

Hkort: MSI 875p Neo Fis2r

Gfx: Radeon 9700np

mvh

dacourt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvor stiller dere disse tingene ?

har 2x256 pc3500 geil golden dragon, på brikkene er det et klistremerke med 2-6-3-3

er dette det optimale eller er det hva brikken er satt til ? (og er det brikken i seg selv som har disse setingsene eller er det bios ?)

Du stiller dem i bios. Hvor i bios du stiller dem kommer an på hva slags type bios du har. Men vær forsiktig og ikke sett innstillingen for aggresivt... :)

mvh

dacourt

Lenke til kommentar
hva skal jeg sette den til da ? 2-2-2-5 ? spiller disse tallene noe rolle på volten til brikkene ?

har et abit ic7-g HK, vet du hvor jeg finner disse setingsa ?

Som snekker`n sa så kan du ved standard oppsett sette innstillingene til 2-3-3-6 uten problemer.

Her er en link til en test av et Abit hovedkort som viser et bilde av hvor i bios du stiller timings til minne brikken: Test: ABIT IC7-MAX3

PS! Du trenger ikke stille på volten dersom du benytter deg av overnevnte innstillinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...