Gå til innhold

Ny vidvinkel til mitt NEX6. SEL1018 F4 OSS?

Anbefalte innlegg

Hei,

Vurderer vidvinkel til mitt NEX 6, lest en del om SEL1018 F4 OSS- dette objektivet har hvertfall falt i god smak hos Trey Ratcliff, som har brukt det både til NEX7 og nå A7R.

Tar mest typiske landskap,seascape og cityscape, dere skjønner tegninga.

Hva mener dere som har greie på dette? Er det et godt valg, eller ville dere valgt noe annet? Ser heeelst noe med e-fatning.

Nå er jo ikke dette så himla lyssterkt og jeg fikk snusen på nordlys-fotografi i fjor- kanskje vanskelig og få i pose og sekk...så, at jeg bør kjøpe et eget objektiv til akkurat det.

1018 ligger på rundt 5200,- på nett nå.

Synspunkter?

Edit: Ønsker ikke gå noe særlig mer opp i pris. Fra før av har jeg 16-50PZ og 55-210. Tror du/dere jeg vil merke en grei forskjell fra mitt 16-50 mot et 1018 mtp, uhm...klarhet/kontraster?

Endret av Karma86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lest såvidt om Zeiss. Men har virkelig ikke så mye greie på dette..hvorfor selger du den?:) Føler OSS hadde hjulpet litt på.

Noen råd fra andre her i "salen"?:)

Edit: Leste litt for kjapt, er vel sikkert ikke du som selger ser jeg nå:)

Endret av Karma86
Lenke til kommentar

Lest såvidt om Zeiss. Men har virkelig ikke så mye greie på dette..hvorfor selger du den? :) Føler OSS hadde hjulpet litt på.

Noen råd fra andre her i "salen"? :)

Edit: Leste litt for kjapt, er vel sikkert ikke du som selger ser jeg nå :)

Joda, jeg som selger. Har fått kjøpt Touit 12mm veldig billig sammen med 32mm og har lyst til å teste begge, men er ikke fremmed for å bytte ut Touit 12mm med Samyang som skal være omtrent like god om du synes manuell fokus er greit.

Sony 10-18 skal jo også være bra, men blir større og mindre lyssterk. Pluss at det jo har fleksibilteten til en zoom.

Edit: ser nå at størrelse og vekt på zoomen og de to 12mm´erne er omtrent den samme...

Endret av twoeyes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...