DargarWhiteFang Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Heihopp! Gjett om det var en som ble skuffet når han satte sammen sin nye data i kveld. Abit's NF7S v2.0 inneholdt en SATA kabel (datakabelen) men ingen power-kabel. Det kom heller ingen powerkabel med hdd'en. Så nå sitter jeg med en SATA disk som jeg ikke får mata med strøm. Hvilken kabel skal jeg ha da? Burde ikke denne ha inngått med min hdd eller hovedkort? burde ikke web-shoppen (datorbutiken.se) ha informert om at jeg burde kjøpe denne også? Tips osv mottas med takk, særlig vilken kable jeg behøver og hvor jeg kan få tak i den! Lenke til kommentar
Tian Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Du trenger en slik en, hverken mere eller mindre http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...&GrpID=10&s=kom Mvh Tian Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Heihopp! Gjett om det var en som ble skuffet når han satte sammen sin nye data i kveld. Abit's NF7S v2.0 inneholdt en SATA kabel (datakabelen) men ingen power-kabel. Det kom heller ingen powerkabel med hdd'en. Så nå sitter jeg med en SATA disk som jeg ikke får mata med strøm. Hvilken kabel skal jeg ha da? Burde ikke denne ha inngått med min hdd eller hovedkort? burde ikke web-shoppen (datorbutiken.se) ha informert om at jeg burde kjøpe denne også? Tips osv mottas med takk, særlig vilken kable jeg behøver og hvor jeg kan få tak i den! Oi oi oi, ikke minn meg på slikt! Jeg satt i fem dager(over en helg) og holdt på å dø av ventinga - første pc en jeg noen gang har byggd, så var det ikke strøm kabel til hdd(kjipt ) -Det var nå min feil da, hvorkom det sto nedpå siden at strømkabel måtte kjøpes separat - ikke la jeg merke til det i min gledesrus :wink: -Men du har rett i at det burde stå at hdd'en trengte strømkabelen - send mail! Klag, stå på rettighetene :wink: Edit: Det står jo nede at "kunder som kjøpte dette produktet"... !kjøpte OGSÅ - ditt og datt... "Strömadapter för Serial ATA hårddiskar" Lenke til kommentar
Tian Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Vel... det er lov å bruke hodet, webshop'ene holder lavere priser enn vanlige butikker pga. av de bla. slipper utgifter til ekspeditør som koster penger å lønne, det pleier å stå hva som medfølger produktet eller ikke, er det usikkerhet her er det bare å ringe eller sende en E-mail, verre er det ikke. Tian Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hihi, bygget også min (sånn ca.) første i dag... Måtte en kjapp tur på Clas Ohlson og kjøpe et adapter til 79kr ja Lenke til kommentar
unwill Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Uff da, da gjorde jeg den samme feilen som sikkert en del har gjort før meg. Holder på å bygge PCen nå, og får ikke skrudd den på. Vel, eller det går bra, skal ta en tur for å kjøpe den i morgen. Kanskje jeg får startet PCen min Knoppix Linux? Den bruker jo ikke HD Lenke til kommentar
TCK Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Etter erfaring har jeg funnet ut at man ikke burde stole på det følger med kabler til f.eks cd-rom, dvd-rom, hd, hk osv. Derfor kjøper jeg som regel ett par kabler for å være sikker. Husk, det er bedre å ha for mye enn for lite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå