pelle84 Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Hei jeg er ute etter en løsning som gjør at jeg kan legge bestemte filer i mapper eller lignende online på brukerkontoer til kundene mine med egen pålogging. bør også ha muligheter til enkel passord resetting. trenger ikke kjempe mye plass (alt over 500mb totalt vil holde) enkett tenkt: jeg laster opp eller legger filer i kundens mapper kundene kan logge på og laste dem ned innholdet i sin mappe etter eget ønske. og bruke det som en backup database. kan enten ha hele tjenesten i skyen eller jeg kan ha det på lokal server. men jeg ville tro det finnes slike tjenester men kan ikke finne dem. Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 ownCloud. Har ikke noe erfaring med det, men ser ut til å fungere til ditt formål. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 HFS kanskj, tilbyr vel ikke pw resett, men ellers veldig enkelt Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Office365? Med Sharepoint lagring hos MS? Selv den minste pakken inkluderer både Sharepoint og Skydrive for Business, så du kan egentlig velge hvilke av de du ønsker å bruke til ditt formål. Lenke til kommentar
pelle84 Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2014 Slik jeg kan se det. er vel alle de som er nevt nå til intern bruk i firma/selskaper. ikke ut tul kunder slik jeg er ute etter. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Om jeg forstår behovet ditt, så skal owncloud dekke ditt behov helt fint. Dog får du ikke passord-resett, men den funksjonen har jeg aldri sett på en fildelings-tjeneste.. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Jeg liker til hfs: http://www.rejetto.com/hfs/ Web grensesnittet ser slik ut: Men kan endres ved hjelp av CSS. Programmet ser slik ut: Man bare lager mapper og drar filer inn i dem, mapper kan passordbeskyttes, men bruker kan ikke selv (etter hva jeg vet) resette pw. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Slik jeg kan se det. er vel alle de som er nevt nå til intern bruk i firma/selskaper. ikke ut tul kunder slik jeg er ute etter. Det du kanskje burde ha er en CMS-løsning med egen "kundeweb" - finnes sikkert noe du kan bruke for Joomla, Wordpress eller Drupal f.eks. Ellers kan du med Office 365 enkelt lage ett dokumentsenter i Sharepoint hvis du vil, og dele de forskjellige katalogene med Microsoft-kontoer (live--id'er altså) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå