Konto brukes ikke Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Personlig syns jeg det er greit at man oppsøker og snakker med slike troll. Får muligens endel til å våkne opp og bryte uvanen. Samt at de sender 'regning' til de verste. 2 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Hva menes med å sende 'regning'? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2014 Brudd på loven, oppreisning elns, hvis ikke de betaler går det til domstol Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Høres ut som et kult program, skulle sett det dersom jeg hadde en TV Hvilken metode bruker de for å finne deres identitet? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2014 Virker som det er mest pga trollenes egne tabber på info de har kommet med. Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Okei, den skal forøvrig komme på tv3play også snart sier de på facebook, for oss uten tv ^^ Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Jeg lurer også på hvordan dem egentlig går frem for å finne ut hvem som har skrevet på nettet. Hvis det f.eks. er ett stort kollektiv hvor mange mennesker deler samme leilighet, (og dermed benytter seg av det samme nettverket) hvordan kan man gå frem for å være sikker på at man ikke går etter feil personer? Folk som slenger dritt bruker kanskje ikke sitt eget private nettverk en gang. Kanskje dem bruker offentlige nettverk (f.eks. på cafe eller lignende) som veldig mange andre også bruker. Hvordan kan dem gå frem for å finne nøyaktig den personen som har skrevet noe på internett ? Det finnes en god del drittslenging på internett, og det er sikkert ikke noe hyggelig lesning for noen som ikke har tilbrakt noe særlig tid på nettet. Men det spørs hvor langt de som lager tv-programmet ønsker å gå. Lignende tiltak som dette kan muligens føre til at mange mennesker uten spesielt kontroversielle holdninger ikke lenger vil ytre seg i debatter fordi dem ikke ønsker å bli hengt ut. Det er vel ille nok i seg selv at nettavisene og diskusjonsforumene ikke klarer (eller gidder) å holde kommentarfeltene sine mest mulig saklige slik at all mulig søppel får stå... Lenke til kommentar
Dakvi Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 http://www.tv3play.se/program/trolljagarna for de som vil se det på svensk gratis med reklame da. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2014 Slik jeg forstod det, så var det troll som ikke hadde vært forsiktig nok. Identifiserbar via hva de skrev. Bl.a en som hadde slumpet til med å identifisere seg selv ved navn Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Brudd på loven, oppreisning elns, hvis ikke de betaler går det til domstol Hvis jeg har forstått det rett, så sender de altså et brev med krav om å betale eller så saksøker dem? Det syns jeg er helt i grenseland altså, det er nærmest utpressing. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Nå er det vurdert lovligheten av deres handlinger via TV3's advokat-team (hvis man kan kalle det det), så de har vurdert deres handlinger til å være krenkende og ulovlig. De blir stilt til ansvar - det er noe helt annet enn utpressing. Blir det sak av det, så kan de risikere langt mer (eller bli frikjent) Endret 10. juni 2014 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Joda, det er sikkert lovlig. Men det betyr ikke at det er greit. Det er jo samme opplegget som film og platebransjen driver med. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2014 Du kan nekte for mange bøter som gis i samfunnet. Du kan gå videre med det. Er da også det utpressing? F.eks fartsbot kan man godta, eller nekte - da går det videre i systemet. Utpressing? Når det er vurdert av fagfolk og at disse har kommet fram til at det her er begått lovbrudd (sterk sak), så syns nå jeg det er greit. Det er langt bedre enn at det blir kjørt anmeldelse og at slike 'tøffere enn toget på nett' folk som bare trenger en oppvekker, ikke tar opp tid og ressurser unødvendig - da det er stor sannsynlighet for at de kanskje lærer med den oppvekkeren og regning. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Prorammet er helt greit, personene blir ikke motvillig identifisert eller krenket slik man ser på mange amerikanske serier, så jeg ser dermed ikke noe galt i serien. Ellers har jeg merket at det å trolle har blitt omdefinert fra å være noen som skriver for å underholde seg selv ved å tulle eller provosere til å være hvem som helst som skriver noe stygt uansett hensikt. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Kun sett en episode og tror det holder lenge. Synes folk skal ha lov til og ytre seg fritt med sitt grums anonymt, uten at en tosk som Robert Aschberg skal bøse seg foran kamera. Om folk blir truet på nett så er det en politi sak, ikke underholdning. Men dette er TV 3 så vi kan ikke forvente noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå