passionforrelaxing Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Har hatt veldig problemer med å vite hva jeg vil bli, men har i det siste tenkt på å jobbe på tog, enten lokfører eller noe i lignende posisjon. Men hva trenger jeg av utdanning på dette? Går nå første året på studiespesialisering? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Det er egen lokfører utdanning. Du trenger matte og fysikk. Lenke til kommentar
Libra1988 Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=822553 Her står det en del om Lokomotivfører studiet. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Jeg vet ikke hvordan det fungerer hos andre selskaper, men for å bli konduktør hos NSB, må du ganske enkelt søke og ansettes. Deretter følger 7 måneder med kursing og praksis. Man får full lønn under hele opplæringen. Det er ingen spesifikke formelle krav til stillingen, men det er en fordel å ha studiekompetanse og relevant arbeidserfaring. Lenke til kommentar
passionforrelaxing Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2014 Det er egen lokfører utdanning. Du trenger matte og fysikk. Jeg har bare p matte, og har ikke fysikk..:/ Jeg vet ikke hvordan det fungerer hos andre selskaper, men for å bli konduktør hos NSB, må du ganske enkelt søke og ansettes. Deretter følger 7 måneder med kursing og praksis. Man får full lønn under hele opplæringen. Det er ingen spesifikke formelle krav til stillingen, men det er en fordel å ha studiekompetanse og relevant arbeidserfaring. Det hørtes bra ut, er fortsatt ikke helt sikker da men kjekt å få litt informasjon fordet Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Konduktører tjener nok langt i fra like mye som en lokfører, bare så det er sagt. Du kan jo ta fysikk utenom som privatist. Jeg vet at nsb har hatt problemer med å få nok personell, så det er verdt forsøket å kontakte dem. De kan gi deg svar på hvilket grunnlag du trenger. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Det er en svær lokførerskole-tråd her ett sted. Du må ha riktig utdanning først og fremst, så er det endel fysiske og psykiske tester de tar for å seede ut de som ikke passer til jobben i det hele tatt, da det krever endel teknisk og mentalt å føre et svært tog med flere hundre passasjerer i all slags vær. De fleste faller av i den psykiske testingen virker det som. Endret 10. juni 2014 av Bytex Lenke til kommentar
passionforrelaxing Skrevet 11. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2014 Oi takk, godt jeg spurte her, for læreren hadde ikke peiling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå