Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvordan det fungerer hos andre selskaper, men for å bli konduktør hos NSB, må du ganske enkelt søke og ansettes. Deretter følger 7 måneder med kursing og praksis. Man får full lønn under hele opplæringen. Det er ingen spesifikke formelle krav til stillingen, men det er en fordel å ha studiekompetanse og relevant arbeidserfaring.

Lenke til kommentar

Det er egen lokfører utdanning. Du trenger matte og fysikk.

Jeg har bare p matte, og har ikke fysikk..:/

Jeg vet ikke hvordan det fungerer hos andre selskaper, men for å bli konduktør hos NSB, må du ganske enkelt søke og ansettes. Deretter følger 7 måneder med kursing og praksis. Man får full lønn under hele opplæringen. Det er ingen spesifikke formelle krav til stillingen, men det er en fordel å ha studiekompetanse og relevant arbeidserfaring.

Det hørtes bra ut, er fortsatt ikke helt sikker da :) men kjekt å få litt informasjon fordet

Lenke til kommentar

Konduktører tjener nok langt i fra like mye som en lokfører, bare så det er sagt. Du kan jo ta fysikk utenom som privatist. Jeg vet at nsb har hatt problemer med å få nok personell, så det er verdt forsøket å kontakte dem. De kan gi deg svar på hvilket grunnlag du trenger.

Lenke til kommentar

Det er en svær lokførerskole-tråd her ett sted. Du må ha riktig utdanning først og fremst, så er det endel fysiske og psykiske tester de tar for å seede ut de som ikke passer til jobben i det hele tatt, da det krever endel teknisk og mentalt å føre et svært tog med flere hundre passasjerer i all slags vær. De fleste faller av i den psykiske testingen virker det som.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...