DrErnest Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Ærede forum Jeg har en XP1800+ - den grønne typen(..). Den har en Vcore på 1,500 Volt. Hvor meget kan man øke denne uten å risikere å svi av sulamitten? Kjører på 1,550 Volt nå. Det er naturligvis helt uproblematisk, men så klarer jeg heller ikke mer enn 1,73GHz på Aopen AK77-333 (kjører 150 MHz buss). Noen som har tanker om emnet? --------------------------- mvh, DrErnest Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 hva slags kjøling har du? er det en thoroughbred så er det bare å klokke i vei (avh. av kjølinga) AMDer dør som regel ikke før over 2v (kommer igjen an på kjølinga, med vapo kan du dra'n mye lenger enn med crappy rimikjøler...) Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Den dør vel av høy temperatur, rundt 80-90. Så bare skru den opp til temperaturen nærmer seg her, så bør det gå bra. Men hvis du virkelig er bekymret så har jeg lest om follk som har kjørt den på over 2 volt, så den skal iallefall klare det. Selv om jeg tviler på at det er nødvendig med mindre du har smame problem som dem (Et EpoX hovedkort som krevde dette) (Riktig nok var dette en Barton (oransje type) da, men det burde vel ikke være *for* store forskjeller?) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Tror ikke du klarer noe særlig mer OC uten AGP/PCI lock, da må bruke wiretriks på cpuèn ang. mp. Lenke til kommentar
Orak Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Den dør vel av høy temperatur, rundt 80-90. Så bare skru den opp til temperaturen nærmer seg her, så bør det gå bra. Men hvis du virkelig er bekymret så har jeg lest om follk som har kjørt den på over 2 volt, så den skal iallefall klare det. Selv om jeg tviler på at det er nødvendig med mindre du har smame problem som dem (Et EpoX hovedkort som krevde dette) (Riktig nok var dette en Barton (oransje type) da, men det burde vel ikke være *for* store forskjeller?) Rettelse: Dette er snakk om en T-bred "B" og den tåler ikke mer enn max 70. Du snakket mer om en Palomino der Blib Lenke til kommentar
Orak Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Vet du hvilken stepping kode det er på CPUn da ? isåfall så er det en XP1800 DLT3C JIUHB eller JIXHB .. hvis det er en JIUHB så klokker den isåfall lengere enn JIXHB ved lavere volt. Men det er ingen fare å gå opp til 2 volt bare kjølinger holder mål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå