Skjære Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Hei! Jeg har drevet aktivt med idrett i flere år nå og jeg begynte å trene styrke ved siden av for ett og et halvt år siden. Jeg har vært plaget av træler i hendene i lang tid nå, og det gjør så vondt at øvelser som chins og pullups ikke lar seg gjøre uten at de sprekker opp. Jeg har prøvd å klippe/file trælene men det hjelper svært lite. Håper noen har noen tips angående dette med vonde træler. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Det stammer ofte i fra dårlig grep. Jeg får det i fra tid til annen selv, men etter at jeg la mer fokus på grepet så har det blitt bedre. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Hvordan du griper har en del å si. Mange griper ting "for dypt" i håndflaten, noe som medfører at en del hud kommer i klem mellom stanga og fingrene. Kjenn etter når du løfter, hvor stanga legger seg i hånda. Så, når du skal gripe, legger du stanga der den uansett kommer til å havne. Så slipper du en hel masse med hud i mellom. Rip forklarer ganske bra: 2 Lenke til kommentar
Skjære Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2014 Det ser ut til at det kan være feilen jeg har gjort. Tusen takk, begge to, skal fokusere mer på grepet neste trening og se om det hjelper Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Trælene dine skal du være stolt over. De separerer menn fra mus! Træla vår, du som er i hendene La ditt syn holdes hellig La din harde hud komme La din smerte skje i hånden som under føttene Gi oss i dag våre daglige hyl Forlat oss vårt grep, som vi òg forlater våre overgripere Led oss ikke inn i filing Men frels oss fra de pysene For huden er din, og grepet og smerten i evighet. Amen. Endret 10. juni 2014 av Aleks855 1 Lenke til kommentar
Skjære Skrevet 11. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2014 Trælene dine skal du være stolt over. De separerer menn fra mus! Træla vår, du som er i hendene La ditt syn holdes hellig La din harde hud komme La din smerte skje i hånden som under føttene Gi oss i dag våre daglige hyl Forlat oss vårt grep, som vi òg forlater våre overgripere Led oss ikke inn i filing Men frels oss fra de pysene For huden er din, og grepet og smerten i evighet. Amen. Hehe! Træler i seg selv er greit, men mitt problem var at de sprakk opp, men prøvde å trene med annet grep i dag, da gikk det problemfritt Lenke til kommentar
In Ter Face Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Jeg begynte med det grepet som er vist over for noen uker siden, og det funker fjell. Mindre vondt i trælene når jeg tar markløft nå. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Legg macho-nykkene til side og skaff deg hansker egnet til vektløftning. Kravet til korrekt grepsutførelse minsker. Mine hender er silky smooth. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Kravet til korrekt grepsutførelse er veldig lavt i utgangspunktet, så hansker er virkelig ikke nødvendig. Jeg har løftet uten hansker i lang tid, og har ikke antydning til træler i hendene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå